Quote from Funbeat user on 27 November 2012, 18:03Tack för era svar. Har kört 26" för iofs många år sedan. Hört mycket gott om 29", var därför jag var lite nyfiken. Funderar bara som sagt om mina 165 cm är för kort. Jag provade en Giant xtc i stl S men den blev för stor. Undrar som sagt om andra märken t
Tack för era svar. Har kört 26" för iofs många år sedan. Hört mycket gott om 29", var därför jag var lite nyfiken. Funderar bara som sagt om mina 165 cm är för kort. Jag provade en Giant xtc i stl S men den blev för stor. Undrar som sagt om andra märken t
Quote from Funbeat user on 27 November 2012, 18:25Ett problem med 29ers och mindre ramar är att det är svårt att få till en vettig geometri pga att styret kommer för högt pga hjulstorleken. Det gör att positionen blir väldigt upprätt. 27,5 tums cyklarna som är på g kommer troligtvis att avhjälpa detta di
Ett problem med 29ers och mindre ramar är att det är svårt att få till en vettig geometri pga att styret kommer för högt pga hjulstorleken. Det gör att positionen blir väldigt upprätt. 27,5 tums cyklarna som är på g kommer troligtvis att avhjälpa detta di
Quote from Funbeat user on 28 November 2012, 21:40Jag tror mig ha hört/läst att Alexandra engen valde 26" i år pga att OS-banan var snabbare och mer lämpad för det.
Jag tror mig ha hört/läst att Alexandra engen valde 26" i år pga att OS-banan var snabbare och mer lämpad för det.
Quote from Funbeat user on 30 November 2012, 13:02Ändå hade dom gjort justeringar på banan för att passa 29" bättre. Och Kulhavy som vann herrarnas körde 29:a. Julie Bresset som tog hem damernas körde dock - enligt vad jag hittar - 26:a. Hon är 167cm lång. 2:an Sabine Spitz, 168cm lång, körde 29" liksom
Ändå hade dom gjort justeringar på banan för att passa 29" bättre. Och Kulhavy som vann herrarnas körde 29:a. Julie Bresset som tog hem damernas körde dock - enligt vad jag hittar - 26:a. Hon är 167cm lång. 2:an Sabine Spitz, 168cm lång, körde 29" liksom
Quote from Funbeat user on 30 November 2012, 17:51Jag har både och till salu...
Jag har både och till salu...
Quote from Funbeat user on 1 December 2012, 14:50Vilket märke? Storlek?
Vilket märke? Storlek?
Quote from Funbeat user on 1 December 2012, 16:08Förmodligen 14-16" beroende på geometri men alla tillverkare har sina egna rekommendationer så följ dem.
Märke kan jag tycka är mindre viktigt. Hitta en cykel du tycker är snygg så känns det lite roligare att plocka fram den.
Canyon är ju ett annat pris
Förmodligen 14-16" beroende på geometri men alla tillverkare har sina egna rekommendationer så följ dem.
Märke kan jag tycka är mindre viktigt. Hitta en cykel du tycker är snygg så känns det lite roligare att plocka fram den.
Canyon är ju ett annat pris