Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCX för vinter träning.
You need to log in to create posts and topics.

Skulle gärna skaffa en fin cyclocros för vinterträning . Tycker att Scotts cyclocross team skulle vara mycket bra (http://www.evaldsmtb.se/scott-cyclocross-cx-team-2011-p-21415-c-1091.aspx ) . Frågan är om det skulle vara bättre att välja med något sämre

Välj Shimano 105, och du får pengar över till en vecka på Mallorca i vår...
Dessutom kostar de slitdelar du behöver byta till nästa säsong mindre.

Ifall man tvättar och fettar efter varenda träning blir det ingen skada av saltet. Men gör man det?

Om du enbart skall ha den för vinterträning, dvs aldrig tävla med den, skulle jag satsa på en modell som har fästen för dubbla flaskställ och skärmar.
Om du inte redan har flera olika (lvg)hjul som du vill kunna använda skulle jag dessutom satsa på en mod

Ja, hellre skivbromsar än Ultegra på en vinterpendlare. Du får mycket bättre bromsverkan och -modulation i slaskväder med skivor än med fälgbromsar.

Håkan C: Vad har man för nytta av dubbla flaskställ på en vintercykel? Vattnet fryser ju om man har flaskorna på ramen.

P. Dahl: Jag har dubbla flaskhållare. Det finns termoflaskor. 🙂

Har en kompis som köpt Poisonen & han är väldigt nöjd.

P. Dahl:
Var bor du?
Större delen av sveriges befolkning bor söder om Dalälven, dvs där vintern sällan är såpass kall, och hård, att frysrisken i vattenflaskorna är särskilt stor.
Även under de få veckor det är så kallt är det bra att ha dubbla flaskställ

Tack för tips och råd. Det blev Poison Opium ZN disc 2011 .