Quote from Guest on 26 March 2011, 11:00Jag funderar lite på om jag ska köpa en ny cykel för min jobbpendling. Jag har just nu en välfungerande och välskött Nishiki 501 City hybrid, några år gammal, som var ett bra val enligt de behov jag hade då. Sedan förra året har jag börjat jobbpendla, kna
Jag funderar lite på om jag ska köpa en ny cykel för min jobbpendling. Jag har just nu en välfungerande och välskött Nishiki 501 City hybrid, några år gammal, som var ett bra val enligt de behov jag hade då. Sedan förra året har jag börjat jobbpendla, kna
Quote from Camilla Höög on 26 March 2011, 11:10På så kort sträcka i stan är det svårt att spara så mycket tid. Att du idag håller en medelfart på 20 km/h tycker jag låter väldigt bra. Om du ska köra snabbare så måste du ta in att du nog kommer bli rejält svettig och behöver ta en dusch vilket då tar e
På så kort sträcka i stan är det svårt att spara så mycket tid. Att du idag håller en medelfart på 20 km/h tycker jag låter väldigt bra. Om du ska köra snabbare så måste du ta in att du nog kommer bli rejält svettig och behöver ta en dusch vilket då tar e
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 11:21Snittfarten i innerstaden sätts nästan helt av rödljus och annan trafik. Man sparar inte mycket tid med en viss typ av cykel.
Snittfarten i innerstaden sätts nästan helt av rödljus och annan trafik. Man sparar inte mycket tid med en viss typ av cykel.
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 11:31Jag kör redan nu "ganska snabbt" så att jag blir svettig, och jag duschar när jag kommer fram, så eventuell tidsvinst blir en ren tidsvinst. Jag är också beredd att "ta i ännu mer" dvs göra det till ett kortare "träningspass" (jag räknar det redan idag so
Jag kör redan nu "ganska snabbt" så att jag blir svettig, och jag duschar när jag kommer fram, så eventuell tidsvinst blir en ren tidsvinst. Jag är också beredd att "ta i ännu mer" dvs göra det till ett kortare "träningspass" (jag räknar det redan idag so
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 11:34Jag pendlar på denna cyclocross:
http://www.funbeat.se/equipment/show.aspx?EquipmentID=7536Utrustad med skärmar och dubbdäck klarar man vintern bra, sen är det en fröjd att byta till mer lättrullade däck på våren!
En cyklocross tar dig också runt Vätt
Jag pendlar på denna cyclocross:
http://www.funbeat.se/equipment/show.aspx?EquipmentID=7536
Utrustad med skärmar och dubbdäck klarar man vintern bra, sen är det en fröjd att byta till mer lättrullade däck på våren!
En cyklocross tar dig också runt Vätt
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 11:35Skönt att se att åtminstone vissa cyklister räknar med att medelfarten dras ner av rödljus (t+)
Skönt att se att åtminstone vissa cyklister räknar med att medelfarten dras ner av rödljus (t+)
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 16:49Rödljus är bara hjälpmedel för att tvinga fram lite intervaller i den annars monotona pendlingscyklingen. Den enda tiden som känns intressant är ändå rulltiden.
Rödljus är bara hjälpmedel för att tvinga fram lite intervaller i den annars monotona pendlingscyklingen. Den enda tiden som känns intressant är ändå rulltiden.
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 17:54Det beror lite på vad du talar om Lena. Om du med medelhastighet menar den hastighet du har när du rör på dig är det nog möjligt, många har sina datorer inställda på att bara mäta när de rör på sig. Om du menar medelhastighet på hela sträckan är jag mer t
Det beror lite på vad du talar om Lena. Om du med medelhastighet menar den hastighet du har när du rör på dig är det nog möjligt, många har sina datorer inställda på att bara mäta när de rör på sig. Om du menar medelhastighet på hela sträckan är jag mer t
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 20:30Skillnaden mellan en snabb cykel och en långsammare är mycket mindre i stadstrafik.
Min nuvarande pendlar cykel (3 växlad biltema cykel) kan jag komma upp i 20 km/t i snitt på min sträcka i stan (3½km) på landsväg kan jag komma upp till 25 km/t med den.
Skillnaden mellan en snabb cykel och en långsammare är mycket mindre i stadstrafik.
Min nuvarande pendlar cykel (3 växlad biltema cykel) kan jag komma upp i 20 km/t i snitt på min sträcka i stan (3½km) på landsväg kan jag komma upp till 25 km/t med den.
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 22:03Köp en racer eller cross, ju fortare det går desto roligare. Fart ger välbefinnande.
Köp en racer eller cross, ju fortare det går desto roligare. Fart ger välbefinnande.