Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 11:50Ha, ha, precis så är det! Man ska inte underskatta de känslomässiga argumenten. Åka fort är kul! Och ska man åka samma sträcka fram och tillbaka fem dagar i veckan så är det ju en fördel att det är kul.
Men vad är det för skillnad på en cross och en race
Ha, ha, precis så är det! Man ska inte underskatta de känslomässiga argumenten. Åka fort är kul! Och ska man åka samma sträcka fram och tillbaka fem dagar i veckan så är det ju en fördel att det är kul.
Men vad är det för skillnad på en cross och en race
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 12:52Jag vet inte vad som är mest prisvärt idag, men skulle jag gå racerspåret hade jag personligen lagt mig på nivå Shimano 105 eller Campagnolo Veloce i utrustningsväg med någon lämplig aluminiumram/kolfibergaffel kombo. Det är nog snäppet dyrare än den du t
Jag vet inte vad som är mest prisvärt idag, men skulle jag gå racerspåret hade jag personligen lagt mig på nivå Shimano 105 eller Campagnolo Veloce i utrustningsväg med någon lämplig aluminiumram/kolfibergaffel kombo. Det är nog snäppet dyrare än den du t
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 20:05Lena- När du har skaffat en racer så kommer du tycka det är roligare att cykla och cykla längre och oftare. Däremot så tycker jag att en hybrid är väldigt bra för just stadscykling. De enda stora tidsmässiga vinsterna man kan göra är om man hittar en cyke
Lena- När du har skaffat en racer så kommer du tycka det är roligare att cykla och cykla längre och oftare. Däremot så tycker jag att en hybrid är väldigt bra för just stadscykling. De enda stora tidsmässiga vinsterna man kan göra är om man hittar en cyke
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 19:16Jag jobbpendlar liknande sträcka som du (Älvsjö-Hornstull-Fridhemsplan-City) och känner igen förutsättningarna.
För ekonomins skull är det en av mina gamla ramar jag använder. I stället har jag lagt pengarna på en snabb tempohoj som jag kan både träna på
Jag jobbpendlar liknande sträcka som du (Älvsjö-Hornstull-Fridhemsplan-City) och känner igen förutsättningarna.
För ekonomins skull är det en av mina gamla ramar jag använder. I stället har jag lagt pengarna på en snabb tempohoj som jag kan både träna på
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 07:37Precis något sådant som du har Johan är jag sugen på!
Har hållit på att leta gamla racers på blocket senaste veckan för att kunna bygga om 🙂Jag är däremot inte van vi bockstyre. Funkar det att ta sig upp och ner för trottoarkanter med det när man vant
Precis något sådant som du har Johan är jag sugen på!
Har hållit på att leta gamla racers på blocket senaste veckan för att kunna bygga om 🙂
Jag är däremot inte van vi bockstyre. Funkar det att ta sig upp och ner för trottoarkanter med det när man vant
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 18:58Det går nog bra med trottoarkanter. Jag har aldrig tänkt på det. Men med händerna på bromshandtagen känns det som att jag har samma förutsättningar som med ett rakt styre.
Det enda som är svårare jämfört med en mtb/hybrid är att hojen känns mindre trygg
Det går nog bra med trottoarkanter. Jag har aldrig tänkt på det. Men med händerna på bromshandtagen känns det som att jag har samma förutsättningar som med ett rakt styre.
Det enda som är svårare jämfört med en mtb/hybrid är att hojen känns mindre trygg
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 19:01Varför skulle det vara mer osäkert med en racer?
Varför skulle det vara mer osäkert med en racer?
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 21:28Lånar tråden
Har investerat i denna för att jobbpendla ca 20km enkelresa.
Bra val eller har jag tänkt obra?http://buy.yahoo.com.tw/res/gdsale/st_pic/1995/st-1995951-1.jpg?u=20101720030420&o=Suncrst-Pro-F1.jpg
Lånar tråden
Har investerat i denna för att jobbpendla ca 20km enkelresa.
Bra val eller har jag tänkt obra?
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 21:37Byt till släta däck bara så funkar det. Gärna ganska smala om det är smal fälg. Och sätt på ett par bar-ends för att kunna byta grepp lite.
Byt till släta däck bara så funkar det. Gärna ganska smala om det är smal fälg. Och sätt på ett par bar-ends för att kunna byta grepp lite.
Quote from Funbeat user on 31 March 2011, 21:50MM fundrade på nya svålar.
Tips på några justa barends?8 000:- kändes ok, är det det?
MM fundrade på nya svålar.
Tips på några justa barends?
8 000:- kändes ok, är det det?