Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 08:25För vardagscykling får du anstränga dig att hitta en bakväxel som inte är bra. Det går, men du får anstränga dig. Gå inte under Shimanos Alivio nivå, så är det lugnt.
Runt 300+ kronor (med frakt och allt)
http://www.bike-discount.de/shop/k421/a14756/deo
För vardagscykling får du anstränga dig att hitta en bakväxel som inte är bra. Det går, men du får anstränga dig. Gå inte under Shimanos Alivio nivå, så är det lugnt.
Runt 300+ kronor (med frakt och allt)
Quote from Bertil Nolheim on 4 April 2010, 09:24Cannondale har fina touringcyklar.
http://www.cannondale.com/swe/eng/Products/2005/Recreation/Touring/
Cannondale har fina touringcyklar.
http://www.cannondale.com/swe/eng/Products/2005/Recreation/Touring/
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 09:26Ja, jag har bara hört gott om dem, men har aldrig sett eller personligen känt någon som har haft en. Det är möjligt att de kostar lite mycket att använda som pendlarhoj (och lämnar utomhus på gatan medan man arbetar).
Ja, jag har bara hört gott om dem, men har aldrig sett eller personligen känt någon som har haft en. Det är möjligt att de kostar lite mycket att använda som pendlarhoj (och lämnar utomhus på gatan medan man arbetar).
Quote from Bertil Nolheim on 4 April 2010, 09:28Jag har en som dessvärre bara används som pendlarhoj
nuförtiden. Svårt att få till några turer.
Fast mest pendlar jag på racern.
Jag har en som dessvärre bara används som pendlarhoj
nuförtiden. Svårt att få till några turer.
Fast mest pendlar jag på racern.
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 09:36Ja, det är svårt att låta en racer stå.
Jag ska cykla till en kompis som bor 9 mil bort imorgon (och hem på tisdag). Han är så oorganiserad att jag räknar nästan med att sova i tält. Han bor på Orust, i skogen. Då tar jag långfärdscykeln, men bara för at
Ja, det är svårt att låta en racer stå.
Jag ska cykla till en kompis som bor 9 mil bort imorgon (och hem på tisdag). Han är så oorganiserad att jag räknar nästan med att sova i tält. Han bor på Orust, i skogen. Då tar jag långfärdscykeln, men bara för at
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 09:38Smörj kedjan i alla fall.
Smörj kedjan i alla fall.
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 10:06Gjorde jag förra veckan.
Minns inte om bromsgummit var mot slutet av sitt liv. Ska kolla det. Dra åt en skruv här och där, styret framförallt. Dessa långfärdscyklar har lite lullull med bultar som kan lossnar där man minst annar det.
Solen skiner ... sk
Gjorde jag förra veckan.
Minns inte om bromsgummit var mot slutet av sitt liv. Ska kolla det. Dra åt en skruv här och där, styret framförallt. Dessa långfärdscyklar har lite lullull med bultar som kan lossnar där man minst annar det.
Solen skiner ... sk
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 11:18Vi funderar på cykelsemester och skaffa enhjulig cykelkärra. Kanske vore nåt?
Vi funderar på cykelsemester och skaffa enhjulig cykelkärra. Kanske vore nåt?
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 11:33Jag har aldrig använt en kärra. Men jag har sett att de som åker med mycket packning föredrar en kärra. Jag tänker på folk som kombinerar en långfärd med klättring. De behöver en hel del extra utrustning som en vanlig semestrande inte behöver. Det är tydl
Jag har aldrig använt en kärra. Men jag har sett att de som åker med mycket packning föredrar en kärra. Jag tänker på folk som kombinerar en långfärd med klättring. De behöver en hel del extra utrustning som en vanlig semestrande inte behöver. Det är tydl
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 11:49Gartmans korsade USA på tandem med kärra.
Gartmans korsade USA på tandem med kärra.