Quote from Sandra Näslund on 26 January 2009, 22:49Det var just det...
Antagligen för att jag har kass teknik så använder jag mer muskler vid klassisk åkning (mer rygg och längre, kraftigare stavtag) än vid skateåkning - som förvisso går snabbare - men där i mestadels benen jobbar (sprattlar).
Det var just det...
Antagligen för att jag har kass teknik så använder jag mer muskler vid klassisk åkning (mer rygg och längre, kraftigare stavtag) än vid skateåkning - som förvisso går snabbare - men där i mestadels benen jobbar (sprattlar).
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 23:12kan man inte bara strunta i musklerna och se skidåkning och eller skridsko som jättebra kompletterande träning av central kapacitet
kan man inte bara strunta i musklerna och se skidåkning och eller skridsko som jättebra kompletterande träning av central kapacitet
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 22:12Om man inte vill åka skridskor så går det utmärkt att cykla på isen allt du behöver är lite dubb i däcken 🙂
Om man inte vill åka skridskor så går det utmärkt att cykla på isen allt du behöver är lite dubb i däcken 🙂
Quote from ellen olsson on 27 January 2009, 22:20> Antagligen för att jag har kass teknik så använder jag mer muskler vid klassisk åkning (mer rygg och längre, kraftigare stavtag)
Tycker du att du har stor nytta av detta när du cyklar?
I skate använder man benen hela tiden.
> Antagligen för att jag har kass teknik så använder jag mer muskler vid klassisk åkning (mer rygg och längre, kraftigare stavtag)
Tycker du att du har stor nytta av detta när du cyklar?
I skate använder man benen hela tiden.
Quote from Sandra Näslund on 28 January 2009, 02:00Central kapacitet lät bra 🙂
Fast i den Stockholmska vintern har det inte blivit något åka av.
Central kapacitet lät bra 🙂
Fast i den Stockholmska vintern har det inte blivit något åka av.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 11:48I den skånska vintern har vi haft fina isar 29 dagar på raken nu och ingen lossning i sikte.
I den skånska vintern har vi haft fina isar 29 dagar på raken nu och ingen lossning i sikte.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 13:15Har du några bra tips på skånska sjöar som är åkbara?
Har du några bra tips på skånska sjöar som är åkbara?
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 13:17Rögle dammar verkar bra. De spelar i elitserien numera.
Rögle dammar verkar bra. De spelar i elitserien numera.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 13:31De flesta brukar häpna över hur ofta det går att skrinna även i Skåne. Vi har en kort säsong men finast isar eftersom snön snabbt stöper ned. Säker is finns mycket sällan här. Glöm aldrig mantrat "kunskap, sällskap, utrustning". Annars kommer man inte upp
De flesta brukar häpna över hur ofta det går att skrinna även i Skåne. Vi har en kort säsong men finast isar eftersom snön snabbt stöper ned. Säker is finns mycket sällan här. Glöm aldrig mantrat "kunskap, sällskap, utrustning". Annars kommer man inte upp
Quote from ellen olsson on 28 January 2009, 17:19http://www.isplanket.com/