Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykel på hotellrummet?
You need to log in to create posts and topics.

Ska till Köpenhamn om två veckor men vill inte lämna cykeln i bilen.
Hur brukar det vara? Gnäller hotellpersonalen om man tar med ögonstenen (cykeln alltså!) upp på hotellrummet?

Hej,
vet inte hur det är utanför Sveriges gränser, men jag har aldrig varit med om att hotellpersonal har klagat, vare sig på vandrarhem eller på finare hotell. Har tagit med cykeln på hotell i Karlstad, Göteborg, Linköping bla och snarare fått positiv re

Jag har aldrig frågat och aldrig varit med om gnäll heller. Lika lite som jag frågade om jag fick ta med barnvagnen när jag hade bäbi/småbarn.

Vågade inte chansa... så jag mailade hotellet och frågade.
I svaret som jag fick så såg jag mailkonversationen som personalen på hotellet hade haft med hotell-ledningen.
Jag tolkade det jag läste som att de hade en policy att inte få ta med cyklar på rumm

Jag brukar fråga vid bokning om det finns möjlighet att förvara på rummet eller i annan låst lokal, och specificera att det är en triathlon race bike... inte varit några problem då. Lycka till!

På min cykling Sthlm-Oslo-Köpenhamn-Sthlm så var det bara ett hotell i Oslo de enda som strulade lite men det slutade att jag fick ha racern inne på deras kontor 🙂
Bodde på hotell, vandrarhem och ett motell under mina 10 nätter.

Är man bara vänlig och

Grand Hotell Opera i Göteborg gick bra för några somrar sedan efter en tur från Sthlm. Jag såg rätt sliten ut men endå hyffsat ren cykel, först tvekade dom, sedan frågade jag om dom ville förvara en 50 000 kr cykel någon annanstans på deras ansvar, då gic