Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykel på RyanAir?
You need to log in to create posts and topics.

På bokningssidan så kan man kryssa i cykel/sportutrustning, max 30kg.

Hur ser det ut på flygplatsen, kan man komma med en pappkartong som cyklar normalt levereras i och få med den, eller måste det vara i en cykelväska av hårdplast/vinyl?

Hej
Jag har flugit med Ryanair, med pappkartong. Det funkar!

Nyfiken fråga, hur mkt kostar det? När jag bodde i england så kostade min innebandyklubba dubbelt så mkt som min flygstol när jag flög med Ryanair. Det blev betydeligt billigare att flyga med SAS.

Jag har bet 400 för både RyanAir och SAS

Flög med Ryanair med cykel i cykelväska i april och det gör jag aldrig mera om...

Ryanair är experter på byråkrati och onödigt krångel, vägande av väskor stup i ett, lååånga köer, en enda incheckningsdisk på Mallis, extra avgift för minsta övervikt mm m

Nog för att jag håller med om att Ryanair går bort med resor med mkt bagage men att klaga på att de tar extra avgift pga att man själv kommer över maxvikten är lite väl petigt. De har satt en gräns som man själv överskrider och då får man väl rimligtvis b

Norwegian tillhör en helt annan klass än Ryanair. Det är rimligare att jämföra Norwegian med SAS.

Niclas vad jag menade var att om du har en väska som väger ca 12 kg som är gjord för ändamålet att transportera cykeln säkert (både för mig som person och för flygbolaget) Cykeln väger 7-8 kg. Hur sjutton har de tänkt att 20 kg ska räcka? Bara där är det

Lena // Tror det är 20 kg som gäller för "specialbagage" av typen barnvagn, golfklubbor etc. Ving hade samma gräns, dock väger min väska "bara" 10 kg så jag har klarat mig.

Bra om man har ändrat till 30 för 20 är verkligen gränsfall.

Jag åkte Ryan Air med cykelväskan till och från 4 olika flygplatser.
30kg var gränsen då i juli/augusti som för övrigt funkade mycket smidigare en Norwegian som lämnade cykeln på asfalten 2009!