Quote from Funbeat user on 21 August 2014, 08:24Många tittar på dom stora stjärnorna som har 1-2 storlekar mindre ram på tempocykeln än på racern för att komma så lågt ner som möjligt (reach och stack)
Men ska man köra längre sträckor så kan man med fördel använda samma storlek på ramen som man har på
Många tittar på dom stora stjärnorna som har 1-2 storlekar mindre ram på tempocykeln än på racern för att komma så lågt ner som möjligt (reach och stack)
Men ska man köra längre sträckor så kan man med fördel använda samma storlek på ramen som man har på
Quote from Funbeat user on 21 August 2014, 08:32http://www.hodska.com/tribikemyths.html
Quote from Funbeat user on 22 August 2014, 21:09Jag skulle nog köpa en tricykel om det nu är triathlon du skall hålla på med. Om du dessutom skall hålla på med Ironman/långdistans är det lättare att få till en civiliserad sittställning som möjliggör en liten löprunda efteråt. Som tidigare sagts bör man
Jag skulle nog köpa en tricykel om det nu är triathlon du skall hålla på med. Om du dessutom skall hålla på med Ironman/långdistans är det lättare att få till en civiliserad sittställning som möjliggör en liten löprunda efteråt. Som tidigare sagts bör man
Quote from Anders Wallerstedt on 23 August 2014, 10:16Du bör satsa på en racer/linjecykel, det är den viktigaste träningskompisen, och den är mer mångsidig. När du tävlat i triathlon något år, så skaffa en TT-cykel. Lycka till i Kalmar!
Du bör satsa på en racer/linjecykel, det är den viktigaste träningskompisen, och den är mer mångsidig. När du tävlat i triathlon något år, så skaffa en TT-cykel. Lycka till i Kalmar!
Quote from Tobias Barkman on 27 August 2014, 14:07En Ironman kräver ganska många hyfsat långa cykelpass - hur vill du helst träna? Om du är en riktig ensamvarg som gärna kör själv i 4+ timmar utan problem så är en tempohoj ett alternativ, men om du någon gång vill köra med sällskap, i klunga eller köra c
En Ironman kräver ganska många hyfsat långa cykelpass - hur vill du helst träna? Om du är en riktig ensamvarg som gärna kör själv i 4+ timmar utan problem så är en tempohoj ett alternativ, men om du någon gång vill köra med sällskap, i klunga eller köra c
Quote from Funbeat user on 30 August 2014, 08:53I sommar har jag i princip bara cyklat för nöjes skull.
Och jag har valt tempocykeln på 90% av alla pass.
Den är klart skönare och snabbare, speciellt på de platta rundorna.
Linjehojjen har fått vara ute o leka på kortare pass där jag kört mer backar.Me
I sommar har jag i princip bara cyklat för nöjes skull.
Och jag har valt tempocykeln på 90% av alla pass.
Den är klart skönare och snabbare, speciellt på de platta rundorna.
Linjehojjen har fått vara ute o leka på kortare pass där jag kört mer backar.
Me
Quote from Funbeat user on 2 September 2014, 17:00Jag har en racer som jag precis satt "pinnar" på. En fråga hur ska man ställa in cykeln så den läpar sig bättre för triathlon? Nu satte jag bara på pinnarna och kkörde vilket inte var speciellt bekvämt.
Jag har en racer som jag precis satt "pinnar" på. En fråga hur ska man ställa in cykeln så den läpar sig bättre för triathlon? Nu satte jag bara på pinnarna och kkörde vilket inte var speciellt bekvämt.
Quote from Funbeat user on 2 September 2014, 21:20Vänd sadelstolpen så du kommer längre fram.
Vänd sadelstolpen så du kommer längre fram.
Quote from Funbeat user on 5 September 2014, 10:54Köp en tempocykel, få hjälp med sittställningen, köp en bra sadel och kör minst ett bålpass i veckan så kommer du tycka tempoposition är bekvämt.
Vissa stirrar sig blinda på att sitta så aero som möjligt och har sadeln 2dm högre än styret vilket kanske f
Köp en tempocykel, få hjälp med sittställningen, köp en bra sadel och kör minst ett bålpass i veckan så kommer du tycka tempoposition är bekvämt.
Vissa stirrar sig blinda på att sitta så aero som möjligt och har sadeln 2dm högre än styret vilket kanske f
Quote from Funbeat user on 15 September 2014, 11:17Problemet som jag ser det med att bara vända på sadelstolpen är att sadeln då kommer peka lite uppåt vilket inte är jätteskönt. Kanske går att "bocka" till sadeln så den lutar nedåt eller är parallell.
Problemet som jag ser det med att bara vända på sadelstolpen är att sadeln då kommer peka lite uppåt vilket inte är jätteskönt. Kanske går att "bocka" till sadeln så den lutar nedåt eller är parallell.