Quote from Guest on 9 August 2008, 02:39Halå cykelbuddies!
Inser ju att jag nog behöver cykelbyxor, så novis jag är, och undrar bara hur man sköter om dom som bäst?
Cyklar ju i shorts just nu, och gissar att cykelbyxor finns av en anledning:-)
Snälla, ge mig råd och erfarenhet om vad som funge
Halå cykelbuddies!
Inser ju att jag nog behöver cykelbyxor, så novis jag är, och undrar bara hur man sköter om dom som bäst?
Cyklar ju i shorts just nu, och gissar att cykelbyxor finns av en anledning:-)
Snälla, ge mig råd och erfarenhet om vad som funge
Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 02:49Mina senaste byxor är ett par Briko som jag köpte förra året, och dem gillar jag. När man ska cykla långt är det stor skillnad mellan cykelbyxor och andra byxor.
Jag tvättar dem i maskin 40 grader. När jag ska cykla riktigt långt, typ över 15 mil, smörjer
Mina senaste byxor är ett par Briko som jag köpte förra året, och dem gillar jag. När man ska cykla långt är det stor skillnad mellan cykelbyxor och andra byxor.
Jag tvättar dem i maskin 40 grader. När jag ska cykla riktigt långt, typ över 15 mil, smörjer
Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 03:06Tack Gunnar!
Coolt här med funbeat och alla tips man kan få:-)
Gäller dina råd tror du dom flesta märken av cykelbyxor, det att slänga dom i tvätt på 40 grader och så, och om inte var köper man "ditt" märke?
Laddar för linjeloppet på OS nu, min fru skakar
Tack Gunnar!
Coolt här med funbeat och alla tips man kan få:-)
Gäller dina råd tror du dom flesta märken av cykelbyxor, det att slänga dom i tvätt på 40 grader och så, och om inte var köper man "ditt" märke?
Laddar för linjeloppet på OS nu, min fru skakar
Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 09:44Har tittat på början linjeloppet. Glenn Magnusson är en kunnig och bra expertkommentator tycker jag. Nu har min son tyvärr övertagit TV:n för att se på Långben...
Har tittat på början linjeloppet. Glenn Magnusson är en kunnig och bra expertkommentator tycker jag. Nu har min son tyvärr övertagit TV:n för att se på Långben...
Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 11:59Jag tror att man sköter alla cykelbyxor ungefär likadant. Men den tryckta loggan på Pearl Izumi-byxorna som jag köpte för tio år sedan tålde inte 40 grader. Själva byxorna funkar däremot utmärkt fortfarande.
Det jag gillar med mina nya Briko-byxor är att
Jag tror att man sköter alla cykelbyxor ungefär likadant. Men den tryckta loggan på Pearl Izumi-byxorna som jag köpte för tio år sedan tålde inte 40 grader. Själva byxorna funkar däremot utmärkt fortfarande.
Det jag gillar med mina nya Briko-byxor är att
Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 12:02Beror inte det på storleken?
Av byxorna?
Beror inte det på storleken?
Av byxorna?
Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 12:49Hej Mikke.
Mina senaste byxor är ett par Cammpa som jag köpte förra året, och dom är helt ok, tycker jag. Och som Gunnar skriver, är det stor skillnad mellan cykelbyxor och andra byxor, när man ska cykla lite längre.
Jag har fyra par som jag växlar me
Hej Mikke.
Mina senaste byxor är ett par Cammpa som jag köpte förra året, och dom är helt ok, tycker jag. Och som Gunnar skriver, är det stor skillnad mellan cykelbyxor och andra byxor, när man ska cykla lite längre.
Jag har fyra par som jag växlar me
Quote from Peter Litzén on 9 August 2008, 13:59När man tvättar cykel kläder så ska man inte använda mjukmedel i 30 till 40 grader maskin eller handtvätt är upp en själv o brallorna skall dropp torkas, svårare än så är de inte
När man tvättar cykel kläder så ska man inte använda mjukmedel i 30 till 40 grader maskin eller handtvätt är upp en själv o brallorna skall dropp torkas, svårare än så är de inte
Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 14:13De mysiga husdjuren trillar inte av pinnen vid 30-40 grader.
Det fodras lite bättre grejor för det.
De mysiga husdjuren trillar inte av pinnen vid 30-40 grader.
Det fodras lite bättre grejor för det.
Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 15:03Tvätta kläderna är det väl massören eller meken som gör?
Tvätta kläderna är det väl massören eller meken som gör?