Quote from Guest on 17 August 2010, 22:28Tänkt köpa en cykelcross inför vintern men då är ju frågan vad man skall tänka på och vad man skall ha?
Jag har tänkt cykla mycket i vinter samt att den skall rulla fint till Vätternrundan till sommaren(då med andra hjul givetvis)!
Tack på förhand!
Tänkt köpa en cykelcross inför vintern men då är ju frågan vad man skall tänka på och vad man skall ha?
Jag har tänkt cykla mycket i vinter samt att den skall rulla fint till Vätternrundan till sommaren(då med andra hjul givetvis)!
Tack på förhand!
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 22:38Om du väntar ett par-tre månader till så kommer 2011orna..
http://www.roseversand.de/fahrraeder/rennraeder/crossraeder/red-bull-x-lite-cross-al-2000-compact.html?cid=155&detail=1000&detail2=30663
Om du väntar ett par-tre månader till så kommer 2011orna..
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 08:19Det är nu tillåtet med bromsskivor på Cx, fundera på om det teknikvalet är något du vill ha i stället för canta? (får man cykla VR med det?)
Sen anser jag att en bra cykelcross ska vara lätt, om man någon gång vill tävla är det inte roligt att slita med
Det är nu tillåtet med bromsskivor på Cx, fundera på om det teknikvalet är något du vill ha i stället för canta? (får man cykla VR med det?)
Sen anser jag att en bra cykelcross ska vara lätt, om man någon gång vill tävla är det inte roligt att slita med
Quote from ellen olsson on 18 August 2010, 08:23http://www.boardmanbikes.com/cx/CX_Pro.html
Vettig CX-spec så du behöver bara byta däck om du ska tävla. 🙂
http://www.boardmanbikes.com/cx/CX_Pro.html
Vettig CX-spec så du behöver bara byta däck om du ska tävla. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 08:29I vinterslask är skivbromsar guld värt; bättre bromsförmåga och lättare att modulera kraften. Nackdelen är lite tyngre hjul. Det finns inte heller några hinder att köra VR med skivor, det såg jag många som gjorde i somras.
I vinterslask är skivbromsar guld värt; bättre bromsförmåga och lättare att modulera kraften. Nackdelen är lite tyngre hjul. Det finns inte heller några hinder att köra VR med skivor, det såg jag många som gjorde i somras.
Quote from ellen olsson on 18 August 2010, 09:10Håkan: Bl.a. 46/36 istället för 50/34 och Sram istället för Shimano som lättare får sand och grus i reglagen vid olyckliga fall.
Jag lovar: Du vill inte tävla med 50/34.
Håkan: Bl.a. 46/36 istället för 50/34 och Sram istället för Shimano som lättare får sand och grus i reglagen vid olyckliga fall.
Jag lovar: Du vill inte tävla med 50/34.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 09:17Fredrik: Rose (Red Bull) har ett mkt generöst konfigurations-system som låter dig byta/uppgradera komponenter efter önskemål.
Nu är jag iofs rätt säker på att Jonas inte ska tävla i CX så då är standardkonfigurationen helt ok. Funkar dessutom bra till Vä
Fredrik: Rose (Red Bull) har ett mkt generöst konfigurations-system som låter dig byta/uppgradera komponenter efter önskemål.
Nu är jag iofs rätt säker på att Jonas inte ska tävla i CX så då är standardkonfigurationen helt ok. Funkar dessutom bra till Vä
Quote from Berit Bengtson on 18 August 2010, 09:22Det kostar inte mycket att byta 50 -> 46 och 34 -> 36, åtmisntone inte så många kronor som det skiljer mellan cyklarna.
Boardman-cykelns utväxling måste dessutom ändras även den, åtminstone för att passa på VR.Att SRAM skulle vara bättre än Shimano i CX
Det kostar inte mycket att byta 50 -> 46 och 34 -> 36, åtmisntone inte så många kronor som det skiljer mellan cyklarna.
Boardman-cykelns utväxling måste dessutom ändras även den, åtminstone för att passa på VR.
Att SRAM skulle vara bättre än Shimano i CX
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 09:33Varför måste man köra V(ingel)R(undan) med en viss utväxling?
Det finns ett antal som kör den på enväxlade standardcyklar.
Varför måste man köra V(ingel)R(undan) med en viss utväxling?
Det finns ett antal som kör den på enväxlade standardcyklar.
Quote from ellen olsson on 18 August 2010, 10:25Att Sram och Campagnolo är att föredra framför Shimano är synpunkter från betydligt mer rutinerade Cyclocrosscyklister än vad jag är men jag förstod deras argument både före och efter demonstration, speciellt med tanke på "driftsäkerheten" hos Shimanoregl
Att Sram och Campagnolo är att föredra framför Shimano är synpunkter från betydligt mer rutinerade Cyclocrosscyklister än vad jag är men jag förstod deras argument både före och efter demonstration, speciellt med tanke på "driftsäkerheten" hos Shimanoregl