Quote from Guest on 23 August 2012, 11:20Vad ska jag köpa för pendlarcykel? Har dryga milen till jobbet och det är asfalterade vägar. Jag har hela tiden varit inställd på en cykelcross, men senaste dagarna har jag också funderat på en MTB! Ge mig bra tips om för och nackdelar!
Vilket fall som he
Vad ska jag köpa för pendlarcykel? Har dryga milen till jobbet och det är asfalterade vägar. Jag har hela tiden varit inställd på en cykelcross, men senaste dagarna har jag också funderat på en MTB! Ge mig bra tips om för och nackdelar!
Vilket fall som he
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 11:30Varför skulle du välja en MTB som pendelcykel om du har asfaltsvägar? Hade du haft skogsstigar och single track på väg till jobbet så hade jag förstått det... 😉
Varför skulle du välja en MTB som pendelcykel om du har asfaltsvägar? Hade du haft skogsstigar och single track på väg till jobbet så hade jag förstått det... 😉
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 11:31Det beror på vad du tänker göra med cykeln mer än att cykla till jobbet. Ligger cykelträning på landsväg eller något motionslopp i farans riktning är CX det självklara valet, gillar du att ta med cykeln ut på stigar/grusvägar så är en MTB bättre. Hur som
Det beror på vad du tänker göra med cykeln mer än att cykla till jobbet. Ligger cykelträning på landsväg eller något motionslopp i farans riktning är CX det självklara valet, gillar du att ta med cykeln ut på stigar/grusvägar så är en MTB bättre. Hur som
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 11:38Jag har redan en landsvägshoj, att jag funderade på en MTB var om det var en bättre pendlarhoj vintertid, bredare däck osv! Har lite funderingar på cykelvasan!
Jag har redan en landsvägshoj, att jag funderade på en MTB var om det var en bättre pendlarhoj vintertid, bredare däck osv! Har lite funderingar på cykelvasan!
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 11:53Jag kanske ska utveckla lite: Jag tror (med betoning på tror) att om pendling är det huvudsakliga syftet så är en cx bättre lämpad för det. Cykelvasan vanns väl på en cx för ett par år sen (dock med rakt styre monterat istället) så det funkar nog fint med
Jag kanske ska utveckla lite: Jag tror (med betoning på tror) att om pendling är det huvudsakliga syftet så är en cx bättre lämpad för det. Cykelvasan vanns väl på en cx för ett par år sen (dock med rakt styre monterat istället) så det funkar nog fint med
Quote from ellen olsson on 23 August 2012, 11:57Om du väljer en MTB så skulle jag rekommendera dubbla uppsättningar hjul. Ett par för "skogsdäck" och ett par för slicks och vinterdäck.
Om du väljer en MTB så skulle jag rekommendera dubbla uppsättningar hjul. Ett par för "skogsdäck" och ett par för slicks och vinterdäck.
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 12:07Tack för bra tips! Pendling är absolut den största anledningen till cykelköpet. Så jag satsar nog på en Willier XC.
Tack för bra tips! Pendling är absolut den största anledningen till cykelköpet. Så jag satsar nog på en Willier XC.
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 12:27XC eller CX?
XC eller CX?
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 12:29Där fick du mej... CX din skojare!
Där fick du mej... CX din skojare!
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 12:32Du lär ha större nöje med en CX om du gillar grusvägar och stigar. Enda gången som MTB är intressant(are) är i skogen.
Du lär ha större nöje med en CX om du gillar grusvägar och stigar. Enda gången som MTB är intressant(are) är i skogen.