Quote from Guest on 13 May 2007, 10:33Eftersom jag nu tänkt börja cykla ute så har jag även börjat titta på cykeldatorer. Så fort det går att mäta blir allt roligare ju 😉
Jag märker däremot att jag inte riktigt vet vad jag äter ute efter.
Vad har ni stor nytta av på era cykeldatorer? Vad är
Eftersom jag nu tänkt börja cykla ute så har jag även börjat titta på cykeldatorer. Så fort det går att mäta blir allt roligare ju 😉
Jag märker däremot att jag inte riktigt vet vad jag äter ute efter.
Vad har ni stor nytta av på era cykeldatorer? Vad är
Quote from Ebba Johansson on 13 May 2007, 10:43jag är nybörjare på detta med cykling, har en cateye 8, och den har bra basfunktioner som gott och väl räcker för mig, just nu iallafall. hastighet, kadens, max och medelhastighet, tid, odometer, klocka, tror jag fick med allt. Kadensmätare är väl det s
jag är nybörjare på detta med cykling, har en cateye 8, och den har bra basfunktioner som gott och väl räcker för mig, just nu iallafall. hastighet, kadens, max och medelhastighet, tid, odometer, klocka, tror jag fick med allt. Kadensmätare är väl det s
Quote from Torbjörn Ohlsson on 13 May 2007, 11:42Hej Denize!
Polar har kombinerade cykeldatorer och pulsklockor - kan det vara något?
Hej Denize!
Polar har kombinerade cykeldatorer och pulsklockor - kan det vara något?
Quote from mårten jansson on 13 May 2007, 11:47Jag har iofs funderat på pulsklocka också men då får den inte sitta ihop med cykeldatorn... jag vill ju kunna ta med den in i spinningsalen i sådana fall. Jag har tittat på en hel del varianter både med och utan pulsklocka men jag har nog inte klart för m
Jag har iofs funderat på pulsklocka också men då får den inte sitta ihop med cykeldatorn... jag vill ju kunna ta med den in i spinningsalen i sådana fall. Jag har tittat på en hel del varianter både med och utan pulsklocka men jag har nog inte klart för m
Quote from Torbjörn Ohlsson on 13 May 2007, 11:50Jag tror att de flesta kombinerade cykeldatorerna och pulsmätarna är "avtagningsbara" så att dessa kan användas i andra former av träning. Kolla några goa hemsidor så får du säkert hjälp, annars kommer säkert ett stort gäng superkompetenta funbeatare snar
Jag tror att de flesta kombinerade cykeldatorerna och pulsmätarna är "avtagningsbara" så att dessa kan användas i andra former av träning. Kolla några goa hemsidor så får du säkert hjälp, annars kommer säkert ett stort gäng superkompetenta funbeatare snar
Quote from Funbeat user on 13 May 2007, 12:27Jag har en supersimpel cykeldator, sån som kostar 100-200 har jag för mig, den mäter hastighet sträcka, snittfart och maxfart, men pulsmätare ingår inte, tycker den räcker långt (jag har pulsmätare som jag använder annars, ibland kombinerar jag dem, iblan
Jag har en supersimpel cykeldator, sån som kostar 100-200 har jag för mig, den mäter hastighet sträcka, snittfart och maxfart, men pulsmätare ingår inte, tycker den räcker långt (jag har pulsmätare som jag använder annars, ibland kombinerar jag dem, iblan
Quote from Camilla Höög on 13 May 2007, 13:51På racern har jag en Sigma och på MTB kör jag bara Garmin Forerunner 305, den har jag iofs också på racern 😀
Mest intressant utöver de vanliga funktionerna (hastighet, sträcka, cykeltid och klocka) är medelhastighet. Nu när jag är inne på mitt andra cyke
På racern har jag en Sigma och på MTB kör jag bara Garmin Forerunner 305, den har jag iofs också på racern 😀
Mest intressant utöver de vanliga funktionerna (hastighet, sträcka, cykeltid och klocka) är medelhastighet. Nu när jag är inne på mitt andra cyke
Quote from Mikaela Hedberg Andersson on 14 May 2007, 20:35Jag har oxå en Forerunner 305 och tycker att den fungerar super, fast jag köpte den mest för löpning. Till enbart cykling hade jag aldrig köpt en Forerunner 305...
När jag började cykla racer så köpte jag en cykeldator för typ 400:- som hade dom vanligas
Jag har oxå en Forerunner 305 och tycker att den fungerar super, fast jag köpte den mest för löpning. Till enbart cykling hade jag aldrig köpt en Forerunner 305...
När jag började cykla racer så köpte jag en cykeldator för typ 400:- som hade dom vanligas
Quote from Peter Litzén on 14 May 2007, 20:56Ja har en polar s720i som ja använder när ja är ute på racern eller sitter inne o kör spinning funderar på att även köpa kadens o hastighet sensorer o montera på mtb så de är bara välja o vraka vilken cykel man ska ta ut på en runda....
Ja har en polar s720i som ja använder när ja är ute på racern eller sitter inne o kör spinning funderar på att även köpa kadens o hastighet sensorer o montera på mtb så de är bara välja o vraka vilken cykel man ska ta ut på en runda....
Quote from Johan Fylke on 14 May 2007, 21:04håller med Annika. jag skulle nog börja med något billigt och köpa upp mig om jag känner att jag saknade någon specifikt data jag vill se. känns onödigt att lägga ut något på en hypermodern data och märka att man inte använder funktionerna.
håller med Annika. jag skulle nog börja med något billigt och köpa upp mig om jag känner att jag saknade någon specifikt data jag vill se. känns onödigt att lägga ut något på en hypermodern data och märka att man inte använder funktionerna.