Quote from Guest on 20 June 2010, 12:07Har en vanlig cykeldator. Tycker ni man skall ha en med kadens ock varför? Har ni några bra förslag på nån isåfall? Har Precis utprovat en ny racer ock beställt så nu blir det åka av!
Har en vanlig cykeldator. Tycker ni man skall ha en med kadens ock varför? Har ni några bra förslag på nån isåfall? Har Precis utprovat en ny racer ock beställt så nu blir det åka av!
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 12:17Beror på vad du vill med din cykling. Nybörjare (som jag) och motionärer har en tendens att ligga på för låg kadens (för tunga växlar) vilket kan medföra problem med knän, sämre effektivitet och säkert en hel del andra saker. Ska man cykla långt och mycke
Beror på vad du vill med din cykling. Nybörjare (som jag) och motionärer har en tendens att ligga på för låg kadens (för tunga växlar) vilket kan medföra problem med knän, sämre effektivitet och säkert en hel del andra saker. Ska man cykla långt och mycke
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 12:22Om du redan har en dator så kanske det räcker som det är.
Men har du tänkt byta så ta en med kadens, cyklade förr på för tunga växlar utan att veta om det.
Nu trivs jag bäst på 95-100 i kadens, har även fått för mig att det är därför som min snittfart har
Om du redan har en dator så kanske det räcker som det är.
Men har du tänkt byta så ta en med kadens, cyklade förr på för tunga växlar utan att veta om det.
Nu trivs jag bäst på 95-100 i kadens, har även fått för mig att det är därför som min snittfart har
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 12:38http://cykelcity.jetshop.se/polar-cs200-kadens-p-97-c-329.aspx
Sigma har också prisvärda varianter, säkert andra också.
Sedan kan man lägga ut mer om man vill.
http://cykelcity.jetshop.se/polar-cs200-kadens-p-97-c-329.aspx
Sigma har också prisvärda varianter, säkert andra också.
Sedan kan man lägga ut mer om man vill.
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 12:42Cat Eye Strada Cadence för 500-600:-
Har en sådan själv.
Cat Eye Strada Cadence för 500-600:-
Har en sådan själv.
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 15:17MED kadens, du tjänar så mkt på det själv! 🙂
MED kadens, du tjänar så mkt på det själv! 🙂
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 16:58Jag är lite inne på om det finns en som kan ta emot signalen från mitt pulsband (Polar) också? Rätt många maskiner på gymmet gör ju det.
Jag är lite inne på om det finns en som kan ta emot signalen från mitt pulsband (Polar) också? Rätt många maskiner på gymmet gör ju det.
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 18:23Som flera redan har sagt, rekommenderas kadensmätare.
Jag själv skaffade en sådan förra året och är mycket nöjd.
Förut tyckte jag en sådan var onödig, för man kan ju räkna manuellt och ta tid.
Men när man börjar bli trött är det lätt hänt att kadensen
Som flera redan har sagt, rekommenderas kadensmätare.
Jag själv skaffade en sådan förra året och är mycket nöjd.
Förut tyckte jag en sådan var onödig, för man kan ju räkna manuellt och ta tid.
Men när man börjar bli trött är det lätt hänt att kadensen
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 18:40Lite mer avancerade Polarmodeller blir inte störda av elektro magnetisk strålning.
Lite mer avancerade Polarmodeller blir inte störda av elektro magnetisk strålning.
Quote from Funbeat user on 20 June 2010, 19:19Man behöver inte avancerade trådlösa dyra modeller som fipplar ur vid närmaste fårstängsel, hästhage mm,
Som sagt,
Cat Eye Strada Cadence för 500-600:- funkar utmärkt som en förstamätare.
Man behöver inte avancerade trådlösa dyra modeller som fipplar ur vid närmaste fårstängsel, hästhage mm,
Som sagt,
Cat Eye Strada Cadence för 500-600:- funkar utmärkt som en förstamätare.