Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykeldator med eller utan kadens?
You need to log in to create posts and topics.

Kanske är en finess, det där med att man därmed undviker att cykla på banvallar som är i drift eftersom cykeldatorn störs....

Har man shimanokomponenter på cykeln kan man köra med flightdeck. Har många trevliga funktioner och stor tydlig display. Knappar för att gå mellan de olika menyerna finns på datorn och på broms/växelhandtagen (mycket smidigt). Bra kadensmätare!

>"Man behöver inte avancerade trådlösa dyra modeller som fipplar ur vid närmaste fårstängsel, hästhage mm".

Min hastighetsmätare och pulsklocka har aldrig påverkats av fårstängsel och hästhagar. Oavsett om de har varit några får eller hästar i hagen.

En

Min CS600 fungerar utmärkt, även i närheten av ShimaNO flightdeck.

Om man är osäker på ifall det behövs en kadensmätare, varför tipsa om dyrare varianter när man kan göra som jag.
Tipsa om en prisvärd förstamätare i stället.

Sen det där med får/hästhagar så inser du väl att det är en gnutta ironi i den meningen. 😉

Jag gjorde misstaget att köpa en billig som första dator, det tog inte mer än 2 veckor så hade jag köpt en ny dyrare.

Köper du en billig variant så är risken att du köper en ny ganska snart, och då blev den inte så billig iaf. Så mitt råd är: Köp en med

Ari: Jag gjorde misstaget att köpa en billig som första dator, det tog inte mer än 2 veckor så hade jag köpt en ny dyrare."

Sicken jäkla otur, nämn gärna pris o märke så andra inte gör samma misstag.

Sigma1***?

Inget fel på den egentligen, jag ville bara ha lite mer funktioner.

😀 Va fan, jag trodde den pajade.

Jag förstod det :-).