Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykeldator med puls och trådfast …
You need to log in to create posts and topics.

12

Tycker de mätare jag testat med trådlös hastighetssensor strulat en hel del (antagligen beroende på avstånd från styre till gaffel) och funderar på vad jag ska skaffa nu, vill gärna ha något enkelt och behvöer inte många funktioner.

trådbunden hastighets

Är det mycket längre mellan gaffel och styre på en liggcykel jämfört med vanlig racer? Annars är jag helnöjd med min Polar CS400 (trådlös).

Innan den hade jag en Sigma 1606L (med tråd). Tyckte den var väldigt prisvärd. Den hade inte puls men jag vet att

Skaffa en dator som fungerar fint, Sigma, Catseye ... finns några, och sedan en billig Polar Ft7 som klocka på armen. Du slipper nog problem. Försöker man kombinera allt i ett kan det vara kinkigare.

Tack för tipsen 🙂 Det är ungefär 1 meter mellan gaffel och styre, så det är lite längre ja. Polar har inte funkat tidigare - alternativet skulle vara att köpa en av deras dyrare modeller, då finns det sändare med 10m räckvidd att köpa som tillbehör.

Ska

Får nog ta tillbaka mitt tips om Sigma. Var inne på deras hemsida nu och de trådade varianterna hade inte pulsmätning vad jag kunde se (kollade bara snabbt dock).

Inget jag själv har provat men jag har läst att man kan bygla Polars sensorerna för att få

Jo jag har testat bygla Polar, fast det går bara på deras äldre modeller. Sen tar batteriet slut fruktansvärt fort - åtminstone funkar det dåligt när det är kallt ute. Därför som jag vill byta.

Börjat fundera över att skaffa en ny telefon istället - en x

Varför inte en Garmin Edge 500, kostar inte mycket nu!
Har aldrig lyckats ställa in mina cykeldatorer så sträckan stämmer.

Jag brukar ha Himma-Runda-Himma som bra referenspunkter. Det är sämre med Himma-Runda-Akuten-Himma.

Kan inflika att Sigma-datorerna är smidiga, både jag och frun är mycket nöjda med 1606 inkl. kadensmätare (båda trådburna). Dock kräver det som sagt extern pulsmätning...

Jag kan också rekommendera S-E Xperia Active, den är sjukt smidig och bra tycker ja

Batteritiden behöver inte vara ett problem om du använder en experia active med micro-usb, eller någon garmin med mini-usb. Du kan kraftigt förlänga driftstiden med ett powerpack, eller ett hjul med navgenerator och en laddningsregulator (usbladdare)

h

12