Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykeleksem..
You need to log in to create posts and topics.

12

Harald Nyborg har i hyllan vid kassan.

På barnerumper, uten sammenligning forøvrigt til trådstarter, brukes potatismel mot såre numser (rumper).

Ja, men potatismjöl (och motsvarande av majs) används för att suga upp ett överskott av vätskor. Det är utmärkt på det sättet, men det ligger kvar och förvandlas till ett slipmedel.

När jag var ung och ännu latare fanns det motsvarande "raggardusch" (fus

Så smart!!! Da var det jo mulig å blande inn litt DDT mot lus og lopper i samme "vasken"

En lærer stadig noget nytt.
Selv er jeg fra en familie hvor vann og såpe var lakt inn i huset ved min fødsel.

Sitter forøverig å spekulerer på om min lettere hals

Aase, kall luft gör kanske inte så mycket. Men det är inte så kul att anstränga sig med ett virus i kroppen. Ta det lugnt.

Jag ska ta en runda nu. Fastän det inte är helgdag i Sverige, arbetar jag så mycket i Norge att jag vill vara solidarisk.

Tack för tipsen! Får väl moona husläkaren innan jag går vidare...

Schampo i pulverform: Kallas för torrschampo.

Men läser du innehållsdeklarationen, så upptäcker du att "torrschapo" är marknadsföring. Innehållet är potatismjöl eller möjligen majsmjöl, beroende på var du bor i världen. Potatis är billigt här, majs är billigt i USA.

Visst vet jag det, men det var bara frågan om vad produkten kalla(de)s i butik. Man kan använda en mirakeltrasa också 😉

12