Quote from Guest on 12 October 2014, 21:26Jag undrar om ni kan rekommendera en billig och bra cykelförsäkring!?
Jag undrar om ni kan rekommendera en billig och bra cykelförsäkring!?
Quote from Funbeat user on 12 October 2014, 21:36Vad är du ute efter, har du hemförsäkring?
Vad är du ute efter, har du hemförsäkring?
Quote from Funbeat user on 13 October 2014, 12:03Ja, hos folksam. Jag har en mountainbike under 5000kr och förvarar den i ett förråd och försäkringen ska helst täcka om den blir stulen.
Ja, hos folksam. Jag har en mountainbike under 5000kr och förvarar den i ett förråd och försäkringen ska helst täcka om den blir stulen.
Quote from Funbeat user on 13 October 2014, 13:33Cykeln torde vara ett sakobjekt som din hemförsäkring ersätter vid stöldförlust, men som alltid vid sakförsäkring har du en självrisk (1000 - 1500 kr) och sedan åldersavskrivning på cykeln.
Ring ditt försäkringsbolag.
Cykeln torde vara ett sakobjekt som din hemförsäkring ersätter vid stöldförlust, men som alltid vid sakförsäkring har du en självrisk (1000 - 1500 kr) och sedan åldersavskrivning på cykeln.
Ring ditt försäkringsbolag.
Quote from Funbeat user on 13 October 2014, 13:42Lite info:
http://cykelforsakring.se/
Lite info:
http://cykelforsakring.se/
Quote from Funbeat user on 13 October 2014, 16:59Problemet är att de dyraste cyklarna inte låses med godkänt lås, särskilt inte på tävling. Blev själv av med min cykel från biltaket på jobbet. Inte ett godkänt lås = jag fick bara ut en fjärdedel av cykelns värde.
Problemet är att de dyraste cyklarna inte låses med godkänt lås, särskilt inte på tävling. Blev själv av med min cykel från biltaket på jobbet. Inte ett godkänt lås = jag fick bara ut en fjärdedel av cykelns värde.
Quote from Mattias Johansson on 14 October 2014, 16:35Personligt är jag mindre orolig för stöld och mer orolig av att den skrotas i en vurpa...
Nu har min cykel några år på nacken så med nedräkningen blir det inte mycket jag får. Skulle helst vilja ha den som sakförsäkring men det tar inte LF Kronoberg i a
Personligt är jag mindre orolig för stöld och mer orolig av att den skrotas i en vurpa...
Nu har min cykel några år på nacken så med nedräkningen blir det inte mycket jag får. Skulle helst vilja ha den som sakförsäkring men det tar inte LF Kronoberg i a
Quote from Funbeat user on 14 October 2014, 17:42Vad menar du? Cykeln ät försäkrad genom din hemförsäkring hos LF, som lösöres egendom, dvs. sakförsäkrad.
Vad menar du? Cykeln ät försäkrad genom din hemförsäkring hos LF, som lösöres egendom, dvs. sakförsäkrad.
Quote from ellen olsson on 14 October 2014, 21:50Njae, med sakförsäkring så åsyftas nog en särskild försäkring på en enskild sak, i det här fallet en cykel.
Njae, med sakförsäkring så åsyftas nog en särskild försäkring på en enskild sak, i det här fallet en cykel.
Quote from Funbeat user on 14 October 2014, 22:51Hade nog snarare förväntat mig att L-x Sr själv skulle svara vad hen själv menar.
Sakförsäkring betyder försäkring av egendom över huvud taget, som t.ex. sådan egendom som skyddas genom hemförsäkringen, bl.a. en cykel.
Detta till skillnad mot personförsäk
Hade nog snarare förväntat mig att L-x Sr själv skulle svara vad hen själv menar.
Sakförsäkring betyder försäkring av egendom över huvud taget, som t.ex. sådan egendom som skyddas genom hemförsäkringen, bl.a. en cykel.
Detta till skillnad mot personförsäk