Quote from Mattias Johansson on 15 October 2014, 08:02Sakförsäkring eller om det nu heter objektsförsäkring kan du försäkra till ett värde och inte ha schablon nedräkning.
Vill minnas att LF räknar ner värdet på cyklar med 15-20 % på inköpspris varje år vilket i så fall gör att efter 5-6 år är cykeln inte vä
Sakförsäkring eller om det nu heter objektsförsäkring kan du försäkra till ett värde och inte ha schablon nedräkning.
Vill minnas att LF räknar ner värdet på cyklar med 15-20 % på inköpspris varje år vilket i så fall gör att efter 5-6 år är cykeln inte vä
Quote from Funbeat user on 15 October 2014, 08:11Om du har hemförsäkringen i Folksam så säljer de även en kompletterande försäkring för själva cyklandet. Den kallas för "Startklar". Den finns även i en plus variant och den kostar 250.-/år. Den gäller även när du är ute och tränar och riktar mer in sig p
Om du har hemförsäkringen i Folksam så säljer de även en kompletterande försäkring för själva cyklandet. Den kallas för "Startklar". Den finns även i en plus variant och den kostar 250.-/år. Den gäller även när du är ute och tränar och riktar mer in sig p
Quote from Funbeat user on 15 October 2014, 09:38Ja tack gärna Michael Holmberg?!
Ja tack gärna Michael Holmberg?!
Quote from Funbeat user on 15 October 2014, 11:22Det schablonmässiga åldersavdraget kan bli max 80 %, dvs. restvärdet kan som lägst bli 20 %. Liten tröst kanske, men värdet på cykeln kan alltså inte bli noll.
De flesta försäkringsbolag gör på samma sätt, så inte alls unikt med LF-bolagen.
Vad gäller F
Det schablonmässiga åldersavdraget kan bli max 80 %, dvs. restvärdet kan som lägst bli 20 %. Liten tröst kanske, men värdet på cykeln kan alltså inte bli noll.
De flesta försäkringsbolag gör på samma sätt, så inte alls unikt med LF-bolagen.
Vad gäller F
Quote from Funbeat user on 15 October 2014, 21:52Jag ringde och pratade med mitt försäkringsbolag för ett par veckor sedan med samma fråga... Jag har Folksam. Där sa de att så länge jag inte har en cykel över 20.000:- behöver jag inte tilläggsförsäkring för min cykel. Med andra ord klarar jag mig som de
Jag ringde och pratade med mitt försäkringsbolag för ett par veckor sedan med samma fråga... Jag har Folksam. Där sa de att så länge jag inte har en cykel över 20.000:- behöver jag inte tilläggsförsäkring för min cykel. Med andra ord klarar jag mig som de
Quote from Funbeat user on 16 October 2014, 15:46Men jag hade en cykel för 5000kr som blev stulen från ett cykelförråd och fick inte ut någonting!!!
Men jag hade en cykel för 5000kr som blev stulen från ett cykelförråd och fick inte ut någonting!!!
Quote from Funbeat user on 16 October 2014, 16:07Så, om du inte fick någon ersättning, vad var motiveringen?
Så, om du inte fick någon ersättning, vad var motiveringen?
Quote from Funbeat user on 16 October 2014, 17:49Det är det jag inte förstår jag hade ställt den där man skulle och gjort allting rätt, hade även ett godkänt lås.
Det är det jag inte förstår jag hade ställt den där man skulle och gjort allting rätt, hade även ett godkänt lås.
Quote from Funbeat user on 16 October 2014, 18:34Men vad skrev/sa de i beskedet du fick?
Men vad skrev/sa de i beskedet du fick?
Quote from Funbeat user on 16 November 2014, 04:44Hemförsäkringen gäller så länge cykeln är låst med godkänt lås! Var som helst den befinner sig - hemma, på stan det spelar ingen roll. Råkar man bo i sjöstan där cyklar tjäls på löpande band så är det kanske god idé med Falcks stöldskyddsföräkring på, tä
Hemförsäkringen gäller så länge cykeln är låst med godkänt lås! Var som helst den befinner sig - hemma, på stan det spelar ingen roll. Råkar man bo i sjöstan där cyklar tjäls på löpande band så är det kanske god idé med Falcks stöldskyddsföräkring på, tä