Quote from Guest on 27 October 2007, 16:59Måste börja hänga upp cyklarna på nåt sätt ute i mitt förråd. Nån form av krok i taket eller väggen. Gärna på olika nivåer så styrena går omlott. 5 cyklar ska upp med olika sorters styren. Raka, bockstyren och tempostyren.
takmontering?? väggmontering??
Måste börja hänga upp cyklarna på nåt sätt ute i mitt förråd. Nån form av krok i taket eller väggen. Gärna på olika nivåer så styrena går omlott. 5 cyklar ska upp med olika sorters styren. Raka, bockstyren och tempostyren.
takmontering?? väggmontering??
Quote from Funbeat user on 27 October 2007, 17:09Bulta upp takräcket och häng sedan upp cyklarna på det.
Bulta upp takräcket och häng sedan upp cyklarna på det.
Quote from Fredrik Närenfors on 27 October 2007, 17:50Jag tror det finns enklare lösningar. Isynnerhet som jag har användning för takräcket på bilen. Men annars får du en stjärna för god kreativitet.
Jag tror det finns enklare lösningar. Isynnerhet som jag har användning för takräcket på bilen. Men annars får du en stjärna för god kreativitet.
Quote from Funbeat user on 27 October 2007, 17:57Jag köpte en bra krok på clas ohlson som funkar bra. http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251528&_path=251882;251746;251414;251528
Jag köpte en bra krok på clas ohlson som funkar bra. http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251528&_path=251882;251746;251414;251528
Quote from Fredrik Närenfors on 27 October 2007, 18:15Är det den här du tänker på? Väggmonterad?
http://www.clasohlson.se/Product/LargeImageViewer.aspx?Path=/Archive/Images/Products/Hi/310695_X_2006-06-29_141904_966.jpg
Nåt sånt har jag också i tankarna såvida ingen kommer med nåt bättre förslag. Tror dock
Är det den här du tänker på? Väggmonterad?
Nåt sånt har jag också i tankarna såvida ingen kommer med nåt bättre förslag. Tror dock
Quote from Lena Bjerlöw on 27 October 2007, 18:33Bra tråd Per, jag behöver också hänga upp min (endast en då) cykel. Fast ja hade då tänkt hänga den inne i lägenheten. Är det vettigast att hänga från taket eller? I motsats till på väggen...
och man måste väl hänga i ramen va? inte i hjulet för då blir d
Bra tråd Per, jag behöver också hänga upp min (endast en då) cykel. Fast ja hade då tänkt hänga den inne i lägenheten. Är det vettigast att hänga från taket eller? I motsats till på väggen...
och man måste väl hänga i ramen va? inte i hjulet för då blir d
Quote from Fredrik Närenfors on 27 October 2007, 18:37Hjulet tar absolut ingen skada av att hänga på en krok. I alla fall blir det garanterat inte ovalt. Belastningen är mångdubblet högre då man cyklar. Däremot så vill jag gärna ha en gummiklädd krok så att fälgen inte får repor och skador. Undrar just hur d
Hjulet tar absolut ingen skada av att hänga på en krok. I alla fall blir det garanterat inte ovalt. Belastningen är mångdubblet högre då man cyklar. Däremot så vill jag gärna ha en gummiklädd krok så att fälgen inte får repor och skador. Undrar just hur d
Quote from Lena Bjerlöw on 27 October 2007, 18:55Ahh ok...haha...jo märks att ja inte har så bra koll då....hrm...
Men jo vägg eller tak tänkte jag, om man hänger direkt på vägg måste ju kroken sticka ut såpass att styrets bredd får plats mot väggen om man säger. Jag ska hänga den på "höjden" liksom. Få
Ahh ok...haha...jo märks att ja inte har så bra koll då....hrm...
Men jo vägg eller tak tänkte jag, om man hänger direkt på vägg måste ju kroken sticka ut såpass att styrets bredd får plats mot väggen om man säger. Jag ska hänga den på "höjden" liksom. Få
Quote from Funbeat user on 27 October 2007, 19:11Karin: Mina hjul är alltid ovala när jag cyklar på dem.
Karin: Mina hjul är alltid ovala när jag cyklar på dem.
Quote from Funbeat user on 27 October 2007, 19:20"Karin: Mina hjul är alltid ovala när jag cyklar på dem."
helsike, undra på att ditt arsle ser ut!
"Karin: Mina hjul är alltid ovala när jag cyklar på dem."
helsike, undra på att ditt arsle ser ut!