Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelinställning?
You need to log in to create posts and topics.

12

"Kula i nacken"? Låter som nackskott tycker jag... Inte kul. Men å andra sidan är du ovanligt pigg för att ha råkat ut för ett sånt... Fniss.. 🙂

Fia: Det finns en tjock regelverk för tävlingar som beskriva hur det mesta få/inte få vara med din cykel som ta ingen hänsyn till komfort.

Förutom vad Per skrev kan du också testa sadelns höjd med att sitta med en av hälen mitt över axeln. Benet få inte

Vet inte riktigt vars du bor, men kolla om du kan hitta en bra cykelbutik som kan hjälpa dig att göra en anpassning av cykeln efter din kropp

(skall själv göra det på torsdag, skall själv göra det på torsdag - ingick visst i köpet av cykeln 😀 )

Tack 🙂 Nu har jag något jag kan utgå ifrån. Höjd en och vinkeln på sadeln har jag ställt in bra. Höjd = jag har inte problem med knäna när jag cyklar, vinkel = jag glider varken fram eller tillbaka på sadeln, dessutom lägger jag mindre tyngd på armarna

"Enl. min bok av Zinn ska knät vara rakt över tryckpunkten på pedalen när vevarmen är parallell med marken... "

Åter igen en gammal myt som blivit avlivad otaliga gånger men ändå lever kvar. Men börja där så kan du prova dig framåt och bakåt beroende på

Precis:
Undrar var lodlinjen hamnar för de som har sådana här cyklar....
BILD:http://www.bicycleapparel.com/images/bent/recumbent.jpg

Joggingvagn för vuxna åkare?

Hur fixar hon uppför?

"... en av hälen mitt över axeln."
Ganska konstig sittställning, typ liggcykel fast benen rakt uppåt...

Marie: Det lär vara jobbigare i uppförsbackar med liggcyklar. Det är lätta växlar och hög kadens som gäller, att försöka bryta sig upp med starka ben funkar inte. På platt mark är de snabbare (och sannolikt bekvämare, fast det finns något som heter "recum

12