Quote from Guest on 28 March 2011, 18:37Hej
Jag ska köpa ny cykel. Tänkte jag kunde få lite värdefulla tips här kanske. Jag vet att cykelmänniskor ofta är prylmänniskor och kanske tycker de är roligt att hjälpa till med sånt här.
Har haft en racer fram till föra veckan... Men jag cykeltränar
Hej
Jag ska köpa ny cykel. Tänkte jag kunde få lite värdefulla tips här kanske. Jag vet att cykelmänniskor ofta är prylmänniskor och kanske tycker de är roligt att hjälpa till med sånt här.
Har haft en racer fram till föra veckan... Men jag cykeltränar
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 18:47Den här?
http://www.kalkhoff-bikes.com/int/en/models/2010/category/allround-1/subcategory/urban-1/model/endeavour-14g-rohloff-speedhub-1.html
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 18:47Det "standardmässig" svaret i sådana här fall är väl att säga "köp en CX". Men du säger att du tycker att racer är opraktiskt i stan, vilket jag iofs inte riktigt förstår (racer eller CX är alltid rätt 🙂 ), men jag förmodar att det betyder att du inte v
Det "standardmässig" svaret i sådana här fall är väl att säga "köp en CX". Men du säger att du tycker att racer är opraktiskt i stan, vilket jag iofs inte riktigt förstår (racer eller CX är alltid rätt 🙂 ), men jag förmodar att det betyder att du inte v
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 19:14Mattias skrev: "Kanske den här kan vara något? Väldigt nära en racer fast med rakt styre och skivbromsar (vilket är praktiskt vid året-runt-cykling).
http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=15764"Fin cykel Mattias! Men du skriver "väldigt
Mattias skrev: "Kanske den här kan vara något? Väldigt nära en racer fast med rakt styre och skivbromsar (vilket är praktiskt vid året-runt-cykling).
http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=15764"
Fin cykel Mattias! Men du skriver "väldigt
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 19:42Dubbdäck på Hyper Pro har jag ganska bestämt för mig att jag sett och läst att andra har. Och anledningen till "väldigt nära racer" är väl just att Anders gillade den utväxlingen. Därav rekommendationen. Sedan är det självklart ganska mycket pengar... men
Dubbdäck på Hyper Pro har jag ganska bestämt för mig att jag sett och läst att andra har. Och anledningen till "väldigt nära racer" är väl just att Anders gillade den utväxlingen. Därav rekommendationen. Sedan är det självklart ganska mycket pengar... men
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 20:12Kona Dew serien finns många bra varianter på pendlingshojar.
Från Drop med bockstyre till andra med framdämpare om det önskas.
Något tyngre kanske och mtb-komponenter, men å andra sidan möjlig att låsa fast på stan.
Men generellt sett snabbare än Nishi
Kona Dew serien finns många bra varianter på pendlingshojar.
Från Drop med bockstyre till andra med framdämpare om det önskas.
Något tyngre kanske och mtb-komponenter, men å andra sidan möjlig att låsa fast på stan.
Men generellt sett snabbare än Nishi
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 20:14Jag säger inte emot dig eller märker ord Mattias 🙂
Var bara orolig för att det var en racerram med dito gaffel. Och då begränsas ju användningsområdet ganska rejält.
"För övriga är väl "väldigt nära racer" och "året-runt-cykling" en ganska bra definit
Jag säger inte emot dig eller märker ord Mattias 🙂
Var bara orolig för att det var en racerram med dito gaffel. Och då begränsas ju användningsområdet ganska rejält.
"För övriga är väl "väldigt nära racer" och "året-runt-cykling" en ganska bra definit
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 20:36Jag skrev att jag inte tycker racer är praktisk (även om jag gillade den som cykel). De har inte så mycket med styret att göra... Utan snarare att däcken är för smala för kullersten och inte lämpar sig för att klättra upp trottoarkanter och liknande...
Jag skrev att jag inte tycker racer är praktisk (även om jag gillade den som cykel). De har inte så mycket med styret att göra... Utan snarare att däcken är för smala för kullersten och inte lämpar sig för att klättra upp trottoarkanter och liknande...
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 21:23@Anders Man ska inte upp på trottoarer med cyklar 🙂
Satsar du på en cyclocross kommer du kunna ha den året runt. Continental 4 seasons-däck till och du är nästan hemma. Givetvis dubbat på vintern..
@Anders Man ska inte upp på trottoarer med cyklar 🙂
Satsar du på en cyclocross kommer du kunna ha den året runt. Continental 4 seasons-däck till och du är nästan hemma. Givetvis dubbat på vintern..
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 21:24Svårt att få in dubbdäck på en CykelX.
Svårt att få in dubbdäck på en CykelX.