Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelkläder..?
You need to log in to create posts and topics.

Rätten att få vara medlem i en föreningen bör också lämpligen följas av rätten att slippa vara medlem i en förening och därmed också rätten att slippa kollektivavtal. Det står arbetsgivare och arbetstagare fritt att komma överens om sina arbetsvillkor und

Kan man göra som några företag brukar göra på sommaren. Anställa stackars ungdomar och säga att dom får lön enligt svenk lag. Alltid lika tråkigt när dom jobbat en hel sommar utan att få nån lön...

Det låter som avtalsbrott i mina öron alldeles oavsett om avtalet är kollektivt ingånget eller individuellt, så det känns irrelevant för frågan, men jag är inte jurist...

nej du är ju inte de..

Får inte känslan av att frågan kräver det heller.

vilken fråga..

Var det cykelkläder eller Lidl som skulle diskuteras?

jag tycker nog att niklas har fått lite olika länkar han kan titta på. men om du har något mer att komma om är du välkommen att skriva du med.

Jag såg dessa cykelkläder på lidl med. Köpte inget då men tänkte ta mej en närmare titt nästa gång jag kom dit, då var dom puts väck. Alltså det är en
trevlig mulikulturell stämning på Lidl i Bergsjön i norra Göteborg.

Tack för tipset, Håkan; uppskattade den sitens upplägg (till skillnad från många svenska): logisk struktur, massor av damkläder, bra och grundliga beskrivningar och många bilder på varje plagg. (t+)