Quote from Guest on 5 March 2009, 20:23Den här frågan riktar sig främst till Skånecyklister. Som relativt nyinflyttad till både Malmö och cyklingens underbara värld, har jag ingen aning om vad man behöver för kläder nu i början på våren.
Vad brukar ni som cyklar nu ha för kläder? Och när byte
Den här frågan riktar sig främst till Skånecyklister. Som relativt nyinflyttad till både Malmö och cyklingens underbara värld, har jag ingen aning om vad man behöver för kläder nu i början på våren.
Vad brukar ni som cyklar nu ha för kläder? Och när byte
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 20:33Vindtätt! och först vid 15+ så börjar jag fundera på att köra med lösa ärmar och knän.
Vindtätt! och först vid 15+ så börjar jag fundera på att köra med lösa ärmar och knän.
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 20:5515 grader alltså. Det är ju trots allt ett tag tills vi får såna temperaturer. Jag frågar för jag har inte så jättemycket pengar, så jag funderar på vad som är smartast:
a) köpa shorts och komplettera med benvärmare – räcker det?
b) köpa långbyxor och un
15 grader alltså. Det är ju trots allt ett tag tills vi får såna temperaturer. Jag frågar för jag har inte så jättemycket pengar, så jag funderar på vad som är smartast:
a) köpa shorts och komplettera med benvärmare – räcker det?
b) köpa långbyxor och un
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 21:09Jag gillar inte att frysa.
Sedan har jag en välfylld garderob med just cykelkläder.
Jag gillar inte att frysa.
Sedan har jag en välfylld garderob med just cykelkläder.
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 21:27Hade jag varit dig hade jag satsat på ett par cykelshorts och kompletterat detta med ett par långa löparbrallor ovanpå. Samma sak på överkroppen. Behövs mer, så lägg till ett underställ. På det viset har du så att du klarar dig till senhösten, plus att du
Hade jag varit dig hade jag satsat på ett par cykelshorts och kompletterat detta med ett par långa löparbrallor ovanpå. Samma sak på överkroppen. Behövs mer, så lägg till ett underställ. På det viset har du så att du klarar dig till senhösten, plus att du
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 22:21Vad det gäller kläder så är det som i all ute-idrott: använd lager på lager. Och undvik bomull så mycket det bara går.
Cykelbrallor med pad (så kallad blöja) gör det verkligen mycket bekvämare att cykla så det är _nästan_ att betrakta som obligatoriskt.
Vad det gäller kläder så är det som i all ute-idrott: använd lager på lager. Och undvik bomull så mycket det bara går.
Cykelbrallor med pad (så kallad blöja) gör det verkligen mycket bekvämare att cykla så det är _nästan_ att betrakta som obligatoriskt.
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 23:24Man får givetvis experimentera fram sin egen bästa kombination. Börja med korta cykelbyxor med blöja och hängslen. En tajt tröja närmast kroppen, sedan en nästan lika tajt Jersey. Lösa armar och ben. Ta gärna lösa ben med lite tjockare tyg över knäna, bl
Man får givetvis experimentera fram sin egen bästa kombination. Börja med korta cykelbyxor med blöja och hängslen. En tajt tröja närmast kroppen, sedan en nästan lika tajt Jersey. Lösa armar och ben. Ta gärna lösa ben med lite tjockare tyg över knäna, bl
Quote from Funbeat user on 6 March 2009, 06:32Ni verkar ha fastnat i blöjsnacket. Är det spinningen som är begreppsförvirrande?
Ni verkar ha fastnat i blöjsnacket. Är det spinningen som är begreppsförvirrande?
Quote from Funbeat user on 6 March 2009, 08:40Spinningen kan snurra till det. Men de flesta förstår begreppet.
Spinningen kan snurra till det. Men de flesta förstår begreppet.
Quote from Funbeat user on 6 March 2009, 09:04hängselbrallorna har jag inte riktigt förstått, jag tycker att de mest är obekväma när man lutar sig fram till styret och hängslena stramar åt över axlarna.
...eller är det jag som är för tjock 😉
hängselbrallorna har jag inte riktigt förstått, jag tycker att de mest är obekväma när man lutar sig fram till styret och hängslena stramar åt över axlarna.
...eller är det jag som är för tjock 😉