Quote from Guest on 14 February 2011, 12:49Jag funderar på att gå med i en cykelklubb i Täby/Vallentunatrakten så snart glaciärerna försvinner. Jag noterar att både VCK och Fredrikshof har träningar flera gånger i veckan.
Utan att lägga värderingar på dessa klubbar som sådana, vilka träningar bru
Jag funderar på att gå med i en cykelklubb i Täby/Vallentunatrakten så snart glaciärerna försvinner. Jag noterar att både VCK och Fredrikshof har träningar flera gånger i veckan.
Utan att lägga värderingar på dessa klubbar som sådana, vilka träningar bru
Quote from Rasmus Olsson on 14 February 2011, 12:59Just nu är det nog inte många som tränar landsvägscykling. Men varför inte prova på båda klubbarnas träningar? Icke klubbmedlemmar får iaf vara med på Hovets träningar. Bara du har cykel, hjälm och följer tränarens anvisningar.
Just nu är det nog inte många som tränar landsvägscykling. Men varför inte prova på båda klubbarnas träningar? Icke klubbmedlemmar får iaf vara med på Hovets träningar. Bara du har cykel, hjälm och följer tränarens anvisningar.
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 13:06Förvisso är det tunt med cyklister ute nu och det är egentligen ett av skälen till att jag frågar. Visst hade jag tänkt prova båda klubbarna, men eftersom jag inte kan göra det än på nästan 2 månader (som det känns nu.) så vill jag gärna "planera" så myck
Förvisso är det tunt med cyklister ute nu och det är egentligen ett av skälen till att jag frågar. Visst hade jag tänkt prova båda klubbarna, men eftersom jag inte kan göra det än på nästan 2 månader (som det känns nu.) så vill jag gärna "planera" så myck
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 14:46Täbyträningarna drar igång i april. Det är torsdag, lördag och söndag som gäller. Som Bruse skriver behöver man inte vara medlem för att vara med på dessa träningar. Fast på sikt vill man nog bli det om man tränar på ett visst ställe regelbundet.
Några l
Täbyträningarna drar igång i april. Det är torsdag, lördag och söndag som gäller. Som Bruse skriver behöver man inte vara medlem för att vara med på dessa träningar. Fast på sikt vill man nog bli det om man tränar på ett visst ställe regelbundet.
Några l
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 14:55Du borde vara med redan nu på deras träningar. Sedan är det säsong och då går det ofta fort i veckorna. På helgerna är det tävling.
Du borde vara med redan nu på deras träningar. Sedan är det säsong och då går det ofta fort i veckorna. På helgerna är det tävling.
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 15:02Om man tillhör de få procent som tävlar i cykling. Motionscyklister brukar ta det lugnare så här års (eller träna ensamma). Hofvet har hur som helst inte så mycket aktivitet så här års utöver redan fullbokade spinningpass.
Om man tillhör de få procent som tävlar i cykling. Motionscyklister brukar ta det lugnare så här års (eller träna ensamma). Hofvet har hur som helst inte så mycket aktivitet så här års utöver redan fullbokade spinningpass.
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 15:03och ändå är det så många motionärer som "tävlar" på motionsloppen.
och ändå är det så många motionärer som "tävlar" på motionsloppen.
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 15:34Ok, det låter bra.
Men hur många personer brukar dyka upp på en typisk Tisdags/Torsdags/Söndagsträning på Hofvet i Täby? Det är givetvis inte jätteviktigt, men är ändå kul att veta. Jag klarar av att köra kanske 5 - 6 mil i 30 km/h själv och är alltså kn
Ok, det låter bra.
Men hur många personer brukar dyka upp på en typisk Tisdags/Torsdags/Söndagsträning på Hofvet i Täby? Det är givetvis inte jätteviktigt, men är ändå kul att veta. Jag klarar av att köra kanske 5 - 6 mil i 30 km/h själv och är alltså kn
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 15:58Kollade med ledarna där. Typiskt dyker 5-30 pers upp beroende på väder. Mellangrupp finns alltid, och i och med att det körs fartsträckor där man kan ta ut sig och återsamlas efteråt kan spridningen vara rätt stor i en sån grupp utan att det stör. Snabbgr
Kollade med ledarna där. Typiskt dyker 5-30 pers upp beroende på väder. Mellangrupp finns alltid, och i och med att det körs fartsträckor där man kan ta ut sig och återsamlas efteråt kan spridningen vara rätt stor i en sån grupp utan att det stör. Snabbgr
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 16:39Fartsträckor? Vad är det?
Fartsträckor? Vad är det?