Quote from Guest on 30 April 2014, 08:43Som gammal simmare och löpare är det cyklingen som ger mig huvudbry inför debuten i augusti. Har hört att det både är trångt och tekniskt. Verkar väldigt svårt att köra fort, tänker jag. Vill gärna höra erfarenheter om cyklingen, hur den upplevs, vad man
Som gammal simmare och löpare är det cyklingen som ger mig huvudbry inför debuten i augusti. Har hört att det både är trångt och tekniskt. Verkar väldigt svårt att köra fort, tänker jag. Vill gärna höra erfarenheter om cyklingen, hur den upplevs, vad man
Quote from Funbeat user on 30 April 2014, 08:53från vad jag har sett och läste skulle jag säger det är nästan ett måste med racer. tror inte det är smart att köra med tempo.
från vad jag har sett och läste skulle jag säger det är nästan ett måste med racer. tror inte det är smart att köra med tempo.
Quote from Funbeat user on 30 April 2014, 09:10Kör du tävlingsklass så kan det fungera med tempo. Annars är det definitivt racer. Det är väldigt mycket folk och en hel del tekniska passager. Dvs svängen vid slussen, ner från bron vid Tanto blir det smalt mm.Och eftersom det är varvbana så fylls det på
Kör du tävlingsklass så kan det fungera med tempo. Annars är det definitivt racer. Det är väldigt mycket folk och en hel del tekniska passager. Dvs svängen vid slussen, ner från bron vid Tanto blir det smalt mm.Och eftersom det är varvbana så fylls det på
Quote from Funbeat user on 30 April 2014, 09:16Absolut inget måste med racer! Visst är det några knixiga svängar runt Slussen, vid vändpunkter och vid Västerbron, men ingenting som hindrar tempohoj och inte särskilt tekniskt. Längst Söder och Norr Mälarstrand och Munkbron är det bara att lägga sig i b
Absolut inget måste med racer! Visst är det några knixiga svängar runt Slussen, vid vändpunkter och vid Västerbron, men ingenting som hindrar tempohoj och inte särskilt tekniskt. Längst Söder och Norr Mälarstrand och Munkbron är det bara att lägga sig i b
Quote from Elias Engqvist on 30 April 2014, 10:43Håller med Mattias, behärskar man bara tempocykeln så är den bäst - långa sträckor att mala på!
Håller med Mattias, behärskar man bara tempocykeln så är den bäst - långa sträckor att mala på!
Quote from Funbeat user on 30 April 2014, 11:14Har inga goda minen från den tävlingen. Gick för hårt på cyklen och var helt slut på löpningen. Västerbron 6 gånger blir väldigt jobbigt.
Har inga goda minen från den tävlingen. Gick för hårt på cyklen och var helt slut på löpningen. Västerbron 6 gånger blir väldigt jobbigt.
Quote from Funbeat user on 30 April 2014, 11:46Mitt bästa tips är att starta i tävlingsklass för att slippa trängseln.
Mitt bästa tips är att starta i tävlingsklass för att slippa trängseln.
Quote from Funbeat user on 30 April 2014, 13:05Jag körde på vanlig racer i fjol (hade inget annat att välja på). Startade bland de senare startgrupperna på Olympiska distansen så hamnade nog mitt i värsta smeten. Visst var det trångt och bitvis knixigt (några läskiga ställen vid Slussen), men var man
Jag körde på vanlig racer i fjol (hade inget annat att välja på). Startade bland de senare startgrupperna på Olympiska distansen så hamnade nog mitt i värsta smeten. Visst var det trångt och bitvis knixigt (några läskiga ställen vid Slussen), men var man
Quote from Funbeat user on 2 May 2014, 11:01Alltså, bockstyre ev. med extra tempopinnar. Är det en bra tanke?
Alltså, bockstyre ev. med extra tempopinnar. Är det en bra tanke?
Quote from Funbeat user on 19 June 2014, 10:53Efter att ha cyklat några månader nu, med bra grundkondition och uthållighet, så har jag en fråga: hur fanken kan vissa hålla upp mot 40 knyck i snitt på den tekniska banan i Stockholm Triathlon? Detta utan drafting. På gränsen till obegripligt. För egen
Efter att ha cyklat några månader nu, med bra grundkondition och uthållighet, så har jag en fråga: hur fanken kan vissa hålla upp mot 40 knyck i snitt på den tekniska banan i Stockholm Triathlon? Detta utan drafting. På gränsen till obegripligt. För egen