Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonCykelmomentet Stockholm Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Som gammal simmare och löpare är det cyklingen som ger mig huvudbry inför debuten i augusti. Har hört att det både är trångt och tekniskt. Verkar väldigt svårt att köra fort, tänker jag. Vill gärna höra erfarenheter om cyklingen, hur den upplevs, vad man

från vad jag har sett och läste skulle jag säger det är nästan ett måste med racer. tror inte det är smart att köra med tempo.

Kör du tävlingsklass så kan det fungera med tempo. Annars är det definitivt racer. Det är väldigt mycket folk och en hel del tekniska passager. Dvs svängen vid slussen, ner från bron vid Tanto blir det smalt mm.Och eftersom det är varvbana så fylls det på

Absolut inget måste med racer! Visst är det några knixiga svängar runt Slussen, vid vändpunkter och vid Västerbron, men ingenting som hindrar tempohoj och inte särskilt tekniskt. Längst Söder och Norr Mälarstrand och Munkbron är det bara att lägga sig i b

Håller med Mattias, behärskar man bara tempocykeln så är den bäst - långa sträckor att mala på!

Har inga goda minen från den tävlingen. Gick för hårt på cyklen och var helt slut på löpningen. Västerbron 6 gånger blir väldigt jobbigt.

Mitt bästa tips är att starta i tävlingsklass för att slippa trängseln.

Jag körde på vanlig racer i fjol (hade inget annat att välja på). Startade bland de senare startgrupperna på Olympiska distansen så hamnade nog mitt i värsta smeten. Visst var det trångt och bitvis knixigt (några läskiga ställen vid Slussen), men var man

Alltså, bockstyre ev. med extra tempopinnar. Är det en bra tanke?

Efter att ha cyklat några månader nu, med bra grundkondition och uthållighet, så har jag en fråga: hur fanken kan vissa hålla upp mot 40 knyck i snitt på den tekniska banan i Stockholm Triathlon? Detta utan drafting. På gränsen till obegripligt. För egen