Quote from Funbeat user on 19 June 2014, 13:16Se mitt inlägg lite längre upp om vissa detaljer som går att slipa på 😉
Sen kan du nog trösta dig med att det nog knappt finns någon i världen som klarat av att snitta över 40 på en sån bana efter några månaders träning. Det krävs både ben, skicklighet
Se mitt inlägg lite längre upp om vissa detaljer som går att slipa på 😉
Sen kan du nog trösta dig med att det nog knappt finns någon i världen som klarat av att snitta över 40 på en sån bana efter några månaders träning. Det krävs både ben, skicklighet
Quote from Funbeat user on 19 June 2014, 14:13De som snittar 40 på en teknisk bana snittar förmodligen betydligt mer på en platt enkel bana, där har du svaret på din fråga. 😉 Och de började inte cykelträna samma år som racet är...
De som snittar 40 på en teknisk bana snittar förmodligen betydligt mer på en platt enkel bana, där har du svaret på din fråga. 😉 Och de började inte cykelträna samma år som racet är...
Quote from Elias Engqvist on 19 June 2014, 18:26Det enkla svaret: man måste köra bra över 40 på raksträckorna och ffa nedför v-bron åt båda håll!
Det enkla svaret: man måste köra bra över 40 på raksträckorna och ffa nedför v-bron åt båda håll!
Quote from Funbeat user on 24 June 2014, 14:33Det enkla svaret är: Tryck >300w alltid. Själv gjorde jag blygsamma 37 i snitt. Mycket svängar blev det. Kan ju säga att så fort går det sällan på träning, det är skillnad på träning och tävling.
Det enkla svaret är: Tryck >300w alltid. Själv gjorde jag blygsamma 37 i snitt. Mycket svängar blev det. Kan ju säga att så fort går det sällan på träning, det är skillnad på träning och tävling.
Quote from Funbeat user on 15 July 2014, 14:31Hur lång är cykelmomentet, är det exakt 40km (på Olympisk distans)?
Hur lång är cykelmomentet, är det exakt 40km (på Olympisk distans)?
Quote from Funbeat user on 15 July 2014, 21:13Jag tror jag fick det till 39 km på GPS-en i fjol.
Jag tror jag fick det till 39 km på GPS-en i fjol.
Quote from Funbeat user on 20 July 2014, 20:43Kuriosa: testade idag tempopinnar på vanliga landsvägsräcern. Snittade 31,5 på en sträcka (både med och emot vinden) nere i bockstyret. Och 34,0 i tempoställning. Har inte skruvat in sittställningen riktigt än, men det lovar ju gott må jag säga. Det klart
Kuriosa: testade idag tempopinnar på vanliga landsvägsräcern. Snittade 31,5 på en sträcka (både med och emot vinden) nere i bockstyret. Och 34,0 i tempoställning. Har inte skruvat in sittställningen riktigt än, men det lovar ju gott må jag säga. Det klart
Quote from Funbeat user on 20 July 2014, 22:27Definitivt bättre, jag körde 3-4 km/h snabbare med tempopinnar på racern jmf med utan... På platten växlar man ju inte så där förfärligt ofta ändå.
Definitivt bättre, jag körde 3-4 km/h snabbare med tempopinnar på racern jmf med utan... På platten växlar man ju inte så där förfärligt ofta ändå.
Quote from Funbeat user on 21 July 2014, 15:59Jag tycker inte att det är något problem att lyfta ena armen från tempopinnen för att växla eller att det det på något sätt skulle vara omständligt att skifta ställning fram och tillbaka. Förmodligen en vanesak. Dessutom bjuder som sagt banan på många par
Jag tycker inte att det är något problem att lyfta ena armen från tempopinnen för att växla eller att det det på något sätt skulle vara omständligt att skifta ställning fram och tillbaka. Förmodligen en vanesak. Dessutom bjuder som sagt banan på många par
Quote from Funbeat user on 17 August 2014, 13:47Går det att provcykla banan efter att de spärrat av? Måste ju vara på lördagen i såfall, eftersom min start går 8.00.
Går det att provcykla banan efter att de spärrat av? Måste ju vara på lördagen i såfall, eftersom min start går 8.00.