Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonCykelmomentet Stockholm Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Se mitt inlägg lite längre upp om vissa detaljer som går att slipa på 😉

Sen kan du nog trösta dig med att det nog knappt finns någon i världen som klarat av att snitta över 40 på en sån bana efter några månaders träning. Det krävs både ben, skicklighet

De som snittar 40 på en teknisk bana snittar förmodligen betydligt mer på en platt enkel bana, där har du svaret på din fråga. 😉 Och de började inte cykelträna samma år som racet är...

Det enkla svaret: man måste köra bra över 40 på raksträckorna och ffa nedför v-bron åt båda håll!

Det enkla svaret är: Tryck >300w alltid. Själv gjorde jag blygsamma 37 i snitt. Mycket svängar blev det. Kan ju säga att så fort går det sällan på träning, det är skillnad på träning och tävling.

Hur lång är cykelmomentet, är det exakt 40km (på Olympisk distans)?

Jag tror jag fick det till 39 km på GPS-en i fjol.

Kuriosa: testade idag tempopinnar på vanliga landsvägsräcern. Snittade 31,5 på en sträcka (både med och emot vinden) nere i bockstyret. Och 34,0 i tempoställning. Har inte skruvat in sittställningen riktigt än, men det lovar ju gott må jag säga. Det klart

Definitivt bättre, jag körde 3-4 km/h snabbare med tempopinnar på racern jmf med utan... På platten växlar man ju inte så där förfärligt ofta ändå.

Jag tycker inte att det är något problem att lyfta ena armen från tempopinnen för att växla eller att det det på något sätt skulle vara omständligt att skifta ställning fram och tillbaka. Förmodligen en vanesak. Dessutom bjuder som sagt banan på många par

Går det att provcykla banan efter att de spärrat av? Måste ju vara på lördagen i såfall, eftersom min start går 8.00.