Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykeln börjar vobbla!
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag var ute på ett pass i förrgår med min lansvägsracer och körde över ett mindre gupp på vägen, då började cykeln vobbla ordentligt och jag var riktigt nära att köra omkull. lyckades häva vurpan och stannar till för att kolla cykeln. Men jag hittar inge

Spårar hjulen?

Har varit med om liknande. Då var däcken väldigt slitna och ett byte löste problemet!

Vissa klent dimensionerade stålramar kan ha wobblingstendenser. Vad är det för cykel du har?

Det e en columbus, kan nog heta navigare n?t:-). Framd?cket helt nytt, bak 30mil. B?da michelind?ck, som skulle va bra!

Spårar hjulen?

J J
Välkommen till klubb Rappala...då är jag inte ensam om den fenomenet att hojen börjar wobbla som en fiskedrag.

Jag har råkat ut för det vid två tillfällen med fullkarbon hojar båda ggr allt var/är nytt på dom. För min del hände det när jag körde u

"Kebabrulle i bakfickan" vid vobblande cykling! Noterat 😀

Sedan går det säkert att få wobbling på grund av felaktig sittställning.

Tack för tipsen!
spårar hjulen? vet inte...kan det vara att jag ha satt framhjulet på fel håll i såfall o fått en sidledsförskjutning? eller ska inte det vara centralt med lika avstånd på båda sidor, så att det inte går att göra fel?

Kan inte minnas att

12