Quote from Guest on 30 June 2010, 17:36Jag var ute på ett pass i förrgår med min lansvägsracer och körde över ett mindre gupp på vägen, då började cykeln vobbla ordentligt och jag var riktigt nära att köra omkull. lyckades häva vurpan och stannar till för att kolla cykeln. Men jag hittar inge
Jag var ute på ett pass i förrgår med min lansvägsracer och körde över ett mindre gupp på vägen, då började cykeln vobbla ordentligt och jag var riktigt nära att köra omkull. lyckades häva vurpan och stannar till för att kolla cykeln. Men jag hittar inge
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 17:46Spårar hjulen?
Spårar hjulen?
Quote from Håkan Öhling on 30 June 2010, 18:16Har varit med om liknande. Då var däcken väldigt slitna och ett byte löste problemet!
Har varit med om liknande. Då var däcken väldigt slitna och ett byte löste problemet!
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 18:44Vissa klent dimensionerade stålramar kan ha wobblingstendenser. Vad är det för cykel du har?
Vissa klent dimensionerade stålramar kan ha wobblingstendenser. Vad är det för cykel du har?
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 20:57Det e en columbus, kan nog heta navigare n?t:-). Framd?cket helt nytt, bak 30mil. B?da michelind?ck, som skulle va bra!
Det e en columbus, kan nog heta navigare n?t:-). Framd?cket helt nytt, bak 30mil. B?da michelind?ck, som skulle va bra!
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 20:58Spårar hjulen?
Spårar hjulen?
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 21:52J J
Välkommen till klubb Rappala...då är jag inte ensam om den fenomenet att hojen börjar wobbla som en fiskedrag.Jag har råkat ut för det vid två tillfällen med fullkarbon hojar båda ggr allt var/är nytt på dom. För min del hände det när jag körde u
J J
Välkommen till klubb Rappala...då är jag inte ensam om den fenomenet att hojen börjar wobbla som en fiskedrag.
Jag har råkat ut för det vid två tillfällen med fullkarbon hojar båda ggr allt var/är nytt på dom. För min del hände det när jag körde u
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 21:56"Kebabrulle i bakfickan" vid vobblande cykling! Noterat 😀
"Kebabrulle i bakfickan" vid vobblande cykling! Noterat 😀
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 22:03Sedan går det säkert att få wobbling på grund av felaktig sittställning.
Sedan går det säkert att få wobbling på grund av felaktig sittställning.
Quote from Funbeat user on 30 June 2010, 23:39Tack för tipsen!
spårar hjulen? vet inte...kan det vara att jag ha satt framhjulet på fel håll i såfall o fått en sidledsförskjutning? eller ska inte det vara centralt med lika avstånd på båda sidor, så att det inte går att göra fel?Kan inte minnas att
Tack för tipsen!
spårar hjulen? vet inte...kan det vara att jag ha satt framhjulet på fel håll i såfall o fått en sidledsförskjutning? eller ska inte det vara centralt med lika avstånd på båda sidor, så att det inte går att göra fel?
Kan inte minnas att