Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 08:38När framhjulet börjar vobbla så ska du flytta fram tyngdpunkten, så att du får mer tryck fram. Det kan kännas lite vanskligt när man ligger i 50-60 km/h, men är det bästa sättet att stabilisera ekipaget.
Varför det det börjar vobbla kan bero på flera sake
När framhjulet börjar vobbla så ska du flytta fram tyngdpunkten, så att du får mer tryck fram. Det kan kännas lite vanskligt när man ligger i 50-60 km/h, men är det bästa sättet att stabilisera ekipaget.
Varför det det börjar vobbla kan bero på flera sake
Quote from Berit Bengtson on 1 July 2010, 09:11Trist att du har vobbelproblem, men det är som du kanske förstår från alla svar (tyvärr) inte ovanligt och ddet kan bero på flera orsaker.
Ari Lindfors skrev:
> När framhjulet börjar vobbla så ska du flytta fram tyngdpunkten,
> så att du får mer tryck f
Trist att du har vobbelproblem, men det är som du kanske förstår från alla svar (tyvärr) inte ovanligt och ddet kan bero på flera orsaker.
Ari Lindfors skrev:
> När framhjulet börjar vobbla så ska du flytta fram tyngdpunkten,
> så att du får mer tryck f
Quote from Lena O on 1 July 2010, 09:19Precis så har jag dämpat när det har hänt mig, Klämma åt topröret med båda knäen
Precis så har jag dämpat när det har hänt mig, Klämma åt topröret med båda knäen
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 10:20Ari- jag tänkte på en del av svaren jag fick "väger för lite"
Ari- jag tänkte på en del av svaren jag fick "väger för lite"
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 12:15Tibor: Jag tror inte att det är din vikt som gör att det börjar vobbla!
Jag kan bara ge råd som jag själv har erfarenhet av, och det finns säkert andra sätt som fungerar lika bra, men det har jag ingen erfarenhet av.
Det sättet som jag beskriver har funge
Tibor: Jag tror inte att det är din vikt som gör att det börjar vobbla!
Jag kan bara ge råd som jag själv har erfarenhet av, och det finns säkert andra sätt som fungerar lika bra, men det har jag ingen erfarenhet av.
Det sättet som jag beskriver har funge
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 12:32Så då har jag läst! Jag ska testa att göra enligt hans råd om jag får något vobbel någon gång. Det var länge sedan jag råkade ut för det nu!
Tills dess kan jag inte ge andra råd än de jag själv provat och vet fungerar.
Så då har jag läst! Jag ska testa att göra enligt hans råd om jag får något vobbel någon gång. Det var länge sedan jag råkade ut för det nu!
Tills dess kan jag inte ge andra råd än de jag själv provat och vet fungerar.
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 12:44Tack för tipset Håkan och Gazzah!
Tack för tipset Håkan och Gazzah!
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 12:52Jag har bara fått vobbel när jag inte har hållit i styret, och luta sig fram och ta tag i det har räckt för att lösa det, men det kan tänka sig att det i vissa fall inte gör det. Att häva vibrationen i ramen genom att lägga knät mot den lär säkert ha effe
Jag har bara fått vobbel när jag inte har hållit i styret, och luta sig fram och ta tag i det har räckt för att lösa det, men det kan tänka sig att det i vissa fall inte gör det. Att häva vibrationen i ramen genom att lägga knät mot den lär säkert ha effe
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 21:10Har vel aldrig hatt direkte vobbel, Men når en kommer opp i 50-55 km/t blir de fleste sykkler litt urolig. serlig om det er litt vind fra siden. Da prøver jeg -bevist- på å ikke holde for fast i styret. Det bare forsterker ristingen. Når jeg slapper av i
Har vel aldrig hatt direkte vobbel, Men når en kommer opp i 50-55 km/t blir de fleste sykkler litt urolig. serlig om det er litt vind fra siden. Da prøver jeg -bevist- på å ikke holde for fast i styret. Det bare forsterker ristingen. Når jeg slapper av i