Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 07:51Tackräcke - Thules ställ med låsning på framgaffel - överlägset praktiskt på längre resor.
För kortare resor till nåt lopp i närheten:
Även om man får ta av båda hjulen, så föredrar jag då att lägga cykeln i bagaget på bilen. Brukar använda den här för a
Tackräcke - Thules ställ med låsning på framgaffel - överlägset praktiskt på längre resor.
För kortare resor till nåt lopp i närheten:
Även om man får ta av båda hjulen, så föredrar jag då att lägga cykeln i bagaget på bilen. Brukar använda den här för a
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 12:22Cykel på taket i 40 mil? Hur mkt soppa extra?
Cykel på taket i 40 mil? Hur mkt soppa extra?
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 12:49Jag funderar på samma sak som Lingling. Likaså hur mycket sliter det på cykeln att köra med den utanför bilen? Jag tänkte eftersom vädret i Sverige är ganska varierande, ömsom regn, omsom solsken och ibland snö och hagel där mellan. Det i kombination med
Jag funderar på samma sak som Lingling. Likaså hur mycket sliter det på cykeln att köra med den utanför bilen? Jag tänkte eftersom vädret i Sverige är ganska varierande, ömsom regn, omsom solsken och ibland snö och hagel där mellan. Det i kombination med
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 12:57Cyklar brukar upplösas under vinterhalvåret om de används utomhus.
Cyklar brukar upplösas under vinterhalvåret om de används utomhus.
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 13:06Drivmedelsförbrukningen är svårt att säga nåt om sålänge man inte specar vilken bil och hastighet det gäller. En deciliter extra per mil kanske.
Sålänge man inte glömmer att cykeln är på taket och provar att köra under tak eller lågt hängande grenar så ä
Drivmedelsförbrukningen är svårt att säga nåt om sålänge man inte specar vilken bil och hastighet det gäller. En deciliter extra per mil kanske.
Sålänge man inte glömmer att cykeln är på taket och provar att köra under tak eller lågt hängande grenar så ä
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 17:39"Cyklar brukar upplösas under vinterhalvåret om de används utomhus." Plastcyklar?
nej det var ju sol plasten inte tål.
"Cyklar brukar upplösas under vinterhalvåret om de används utomhus." Plastcyklar?
nej det var ju sol plasten inte tål.
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 17:44Salt LingLing. Vår kära kommun här i Linköping har dessutom planer på att utöka sop-saltningen av våra cykelbanor, något som åtminstone jag kommer opponera mig mot.
Håller på att fila på en skriftlig inlaga som kontring mot deras vision, som visserligen
Salt LingLing. Vår kära kommun här i Linköping har dessutom planer på att utöka sop-saltningen av våra cykelbanor, något som åtminstone jag kommer opponera mig mot.
Håller på att fila på en skriftlig inlaga som kontring mot deras vision, som visserligen
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 17:47Ah ja visst ja.
Minns en cykelsäljare som rätt ivrigt propagerade för finska cyklar, som extra salttåliga vintercyklar.
Och varför maken tycker att en vanlig cykel är bättre vintertid (så länge saltet inte lyckas ta sig in i navet).
Ah ja visst ja.
Minns en cykelsäljare som rätt ivrigt propagerade för finska cyklar, som extra salttåliga vintercyklar.
Och varför maken tycker att en vanlig cykel är bättre vintertid (så länge saltet inte lyckas ta sig in i navet).
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 18:10Har inte alla en offeranod fastskruvad?
Fungerade kanske bättre före kolfibercyklarnas tid.
Har inte alla en offeranod fastskruvad?
Fungerade kanske bättre före kolfibercyklarnas tid.
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 18:22http://www.vikcykel.com/
...ett annat alternativ.
...ett annat alternativ.