Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcykeln på semestern
You need to log in to create posts and topics.

Tackräcke - Thules ställ med låsning på framgaffel - överlägset praktiskt på längre resor.

För kortare resor till nåt lopp i närheten:
Även om man får ta av båda hjulen, så föredrar jag då att lägga cykeln i bagaget på bilen. Brukar använda den här för a

Cykel på taket i 40 mil? Hur mkt soppa extra?

Jag funderar på samma sak som Lingling. Likaså hur mycket sliter det på cykeln att köra med den utanför bilen? Jag tänkte eftersom vädret i Sverige är ganska varierande, ömsom regn, omsom solsken och ibland snö och hagel där mellan. Det i kombination med

Cyklar brukar upplösas under vinterhalvåret om de används utomhus.

Drivmedelsförbrukningen är svårt att säga nåt om sålänge man inte specar vilken bil och hastighet det gäller. En deciliter extra per mil kanske.

Sålänge man inte glömmer att cykeln är på taket och provar att köra under tak eller lågt hängande grenar så ä

"Cyklar brukar upplösas under vinterhalvåret om de används utomhus." Plastcyklar?
nej det var ju sol plasten inte tål.

Salt LingLing. Vår kära kommun här i Linköping har dessutom planer på att utöka sop-saltningen av våra cykelbanor, något som åtminstone jag kommer opponera mig mot.
Håller på att fila på en skriftlig inlaga som kontring mot deras vision, som visserligen

Ah ja visst ja.
Minns en cykelsäljare som rätt ivrigt propagerade för finska cyklar, som extra salttåliga vintercyklar.
Och varför maken tycker att en vanlig cykel är bättre vintertid (så länge saltet inte lyckas ta sig in i navet).

Har inte alla en offeranod fastskruvad?
Fungerade kanske bättre före kolfibercyklarnas tid.

http://www.vikcykel.com/

...ett annat alternativ.