Quote from Guest on 21 October 2013, 12:29Hej
Jag har en fundering runt träningen inför Vätternrundan. Jag cyklar till mitt jobb varje dag vilket blir 2 mil om dagen. Den gör jag på min Sjösala herrcykel och min fråga är om den cyklingen gör något från eller till på träningen inför VR? K
Kan man
Hej
Jag har en fundering runt träningen inför Vätternrundan. Jag cyklar till mitt jobb varje dag vilket blir 2 mil om dagen. Den gör jag på min Sjösala herrcykel och min fråga är om den cyklingen gör något från eller till på träningen inför VR? K
Kan man
Quote from Funbeat user on 21 October 2013, 12:39Klart den gör nytta. Men för att den ska göra bra nytta krävs att du cyklar dig trött längs vägen. Vilken cykel du har spelar mycket mindre roll för träningen än vilken puls du har.
Klart den gör nytta. Men för att den ska göra bra nytta krävs att du cyklar dig trött längs vägen. Vilken cykel du har spelar mycket mindre roll för träningen än vilken puls du har.
Quote from Funbeat user on 21 October 2013, 15:09Du kommer sannolikt inte köra VR på pendlarcykeln. När våren kommer, byt ut pendlingscykeln mot en racer. Kör intervallträning vissa dagar (typ varannan åt ena hållet), kör en längre runda till/från jobbet flera gånger i veckan. Variera är nyckeln.
Fråga
Du kommer sannolikt inte köra VR på pendlarcykeln. När våren kommer, byt ut pendlingscykeln mot en racer. Kör intervallträning vissa dagar (typ varannan åt ena hållet), kör en längre runda till/från jobbet flera gånger i veckan. Variera är nyckeln.
Fråga
Quote from Funbeat user on 23 October 2013, 12:39Jag kör som Raymond säger, lite intervaller blandat med lugnt blandat med högt tempo hela vägen blandat med lite omvägar.
Bytte ut min cykel mot en cyclocross, den perfekta pendlingscykeln.. På sommaren använder jag den ofta som racer, bara byta till slic
Jag kör som Raymond säger, lite intervaller blandat med lugnt blandat med högt tempo hela vägen blandat med lite omvägar.
Bytte ut min cykel mot en cyclocross, den perfekta pendlingscykeln.. På sommaren använder jag den ofta som racer, bara byta till slic
Quote from Funbeat user on 25 October 2013, 09:44Tackar för alla bra svar. Blir till att byta cykel då till våren, och variera sig..... 🙂
Tackar för alla bra svar. Blir till att byta cykel då till våren, och variera sig..... 🙂
Quote from Funbeat user on 25 October 2013, 18:40Till våren?!?! Bara dra på dubbdäck på cyclocrossen så kan man cykla "landsväg" hela vintern nästan! Bättre än en trainer och så slipper man skrapa bilen! 😉
Till våren?!?! Bara dra på dubbdäck på cyclocrossen så kan man cykla "landsväg" hela vintern nästan! Bättre än en trainer och så slipper man skrapa bilen! 😉
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 07:31Jag har kört 600 mil i år på min cyklocross det är den ultimata cykeln! Perfekt med skivbromsar när man kör genom stan och skönt att kunna köra några mil på grusväg om man känner för det. Det går att fästa pakethållare osv på de flesta CX om man ska cykel
Jag har kört 600 mil i år på min cyklocross det är den ultimata cykeln! Perfekt med skivbromsar när man kör genom stan och skönt att kunna köra några mil på grusväg om man känner för det. Det går att fästa pakethållare osv på de flesta CX om man ska cykel
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 09:27Just att man kan sätta på grövre däck och stänkskärmar gör en Cross till en perfekt kompromiss mellan racer och hybrid. Att de numera har skivbromsar gör dem ännu bättre. Av med det mesta och på med slicks så har du nästan en racer. Med finhjul på så funk
Just att man kan sätta på grövre däck och stänkskärmar gör en Cross till en perfekt kompromiss mellan racer och hybrid. Att de numera har skivbromsar gör dem ännu bättre. Av med det mesta och på med slicks så har du nästan en racer. Med finhjul på så funk
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 11:07Fast i stan är det ju bra att kunna broms med händerna högt på styret. Varför finns det sällan bromshandtag med de där extravingarna (vad de nu heter) nuförtiden, så att man kan bromsa utan att hålla långt fram?
Fast i stan är det ju bra att kunna broms med händerna högt på styret. Varför finns det sällan bromshandtag med de där extravingarna (vad de nu heter) nuförtiden, så att man kan bromsa utan att hålla långt fram?
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 11:09Flera CX har just den bromsen faktiskt, min har men jag ska ta bort den när det blir dags att gå över bromsvajrar etc nästa gång.
Flera CX har just den bromsen faktiskt, min har men jag ska ta bort den när det blir dags att gå över bromsvajrar etc nästa gång.