Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 11:11Ser ut så här:
http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2008/02/19/Saunier_Duval-Scott_Canada_top_mounts-480-90-480-70.jpg
Ser ut så här:
http://cdn.mos.bikeradar.com/images/news/2008/02/19/Saunier_Duval-Scott_Canada_top_mounts-480-90-480-70.jpg
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 14:28Froglegs är ju suveräna, varför ta bort dem? De stör ju knappast annat än det estetiska sinnet (om man försöker få sin CX att se ut som en racer).
Froglegs är ju suveräna, varför ta bort dem? De stör ju knappast annat än det estetiska sinnet (om man försöker få sin CX att se ut som en racer).
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 15:47Beror inte det på vilket sätt man har händerna. Jag har nästan alltid händerna på ovansidan av handtagen, och då kommer man åt bromsarna. Om det är blåsigt har jag händerna i bocken, och då kommer man också åt bromsarna. Jag har nästan bara händerna uppti
Beror inte det på vilket sätt man har händerna. Jag har nästan alltid händerna på ovansidan av handtagen, och då kommer man åt bromsarna. Om det är blåsigt har jag händerna i bocken, och då kommer man också åt bromsarna. Jag har nästan bara händerna uppti
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 15:59Jag förstår inte riktigt hur froglegs funkar - är det egna vajrar hela vägen ner till bromsarna eller har man en adapter som för ihop dem någonstans?
Jag förstår inte riktigt hur froglegs funkar - är det egna vajrar hela vägen ner till bromsarna eller har man en adapter som för ihop dem någonstans?
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 16:34Froglegs bryter höljet medan vajern går rakt igenom. De utnyttjar fjädringen i själva bromsen för att fjädra tillbaks.
Man installerar dem samtidigt som man byter vajrar+höljen+styrlinda.
Jag cykelpendlar med min, då är det rätt många andra cyklister oc
Froglegs bryter höljet medan vajern går rakt igenom. De utnyttjar fjädringen i själva bromsen för att fjädra tillbaks.
Man installerar dem samtidigt som man byter vajrar+höljen+styrlinda.
Jag cykelpendlar med min, då är det rätt många andra cyklister oc
Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 20:57Eller så tar du bort dom på din CX oxå så blir det aldrig något problem på våren 😉
Froglegs är grymt irriterande imo, jag gillade dom från början men nu använder jag dom aldrig.
Dom stora problemen med froglegs är ju att dom väger flera gram samt att dom
Eller så tar du bort dom på din CX oxå så blir det aldrig något problem på våren 😉
Froglegs är grymt irriterande imo, jag gillade dom från början men nu använder jag dom aldrig.
Dom stora problemen med froglegs är ju att dom väger flera gram samt att dom
Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 22:02http://www.rosebikes.se/artikel/continental-tyre-contact-reflex/aid:470722
Det här däcket har jag på min CX och jag är grymt nöjd med det. Jag har 28 mm och tror det är det bästa när man rullar i stan. Jag rullade 500 mil före första punkteringen. Rullar
http://www.rosebikes.se/artikel/continental-tyre-contact-reflex/aid:470722
Det här däcket har jag på min CX och jag är grymt nöjd med det. Jag har 28 mm och tror det är det bästa när man rullar i stan. Jag rullade 500 mil före första punkteringen. Rullar