Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelpriser
You need to log in to create posts and topics.

Jag går ju och _tänker_ köpa en leksak. Vi satte prisgräns 10000 på den. Här finns en miyatatouring också, köpt -92 f ca 6000, mkt cykel för pengarna ... vad motsvarar det för nypris, gissning?

Hej

En 14 år gammal hoj som säljs för 6000? Är det det du menar?

Det låter lite orimligt, därav min fråga.

//Erik

Vem vill ha en så gammal hoj! Även om den var otroligt fin på sin tid och fortfarande är välvårdad så är den ju totalt *omodern*. Framförallt så finns det så otroligt mycket mer lättcyklade hojar att välja på i dag.

Nej nej nej, jag menar vad skulle motsvarande cykel kosta ny idag? Prisindex på cyklar?
(Cykeln är en aning för hög för mig, så den är inte aktuell i längden. & den finns redan i familjen ...)

(Jag satt och kollade i en liten bok vi har "Vad kostade det?

Tja skeppshultcyklar som ser ut som ngt från 20- eller 30-talet, eller vad det är, är ju rätt poppis, så varför inte en serie med vinnarcyklar?

Borde ju vara ngt för den här firman isf:
http://www.eddymerckx.be/

http://www.teamcyclist.com/store/Merckx

> Här finns en miyatatouring också, köpt -92 f ca 6000, mkt cykel för pengarna ... vad motsvarar det för nypris, gissning?

Svårt att säga men i princip har cykelpriserna till stor del legat still eller rört sig väldigt litet - ofta ner - om man ser till

OK, nej för jag tittade på prisindex och det sa att den skulle gått upp en tusenlapp, och enligt maken har yenen stigit mer (så att frågan t o m var om miyata ens finns i Sverige längre?). Tror han överdriver ...
Självklart hoppades jag på bra argument o

Upp till ca 10-12000 så får du en cykel som är klart roligare att cykla på men sedan blir skillnaden ganska marginell, iallafall om du bara ska cykla i Sverige och andra platta länder.

Så en för 9995.- är mer cykel än en för 6995:- iaf?
Generellt alltså, bondfångare och extrapriser finns ju alltid ...

Lingling, Du får garanterat mer cykel, tex bättre hjul och förmodligen lite bättre komponenter.