Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelresa
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag funderar på att göra en cykelresa till våren, kanske Mallorca, eller något annat varmt ställe. Råd, tips och idéer !!!!

Mallis, och ordna själv. Bor du sedan i El Arenal så sparar du nästan hälften mot ifall du ska åka med någon "arrangör". De jobbar inte gratis och cyklister finns det hur många som helst.

Lena: Italien är också trevligt. Det går bussresor dit om man vill ha med sig sin egen cykel och inte släpa med den på flygplan.

Det finns massor av folk som lastar den på planet och man behöver inte sitta och hålla den heller. Den ligger tryckt i lastutrymmet.

Jag har testat båda sätten att transportera sig själv och cykel, kan inte säga att det är särskilt besvärligt att ta med cykeln på flyget om man har en bra väska.

Ligger den tryckt... eller tryggt? Har aldrig flugit med cykel själv.

I mitt fall har jag i förväg anmält via nätet att jag ska ha med mig specialbagage. Man checkar in som vanligt, cykelväskan får man sedan gå en bit med och lämna in på ett särskilt ställe. På Arlanda har man nu gjort bandet där för litet... inte så smart.

Kolla in campmallorca.se , har rest med dem två gånger, bra ledare och många olika grupper att välja mellan.

Hej Lena.

Mallis i April, kan det vara något;)

http://www.cykelklubben.se/cykelresor/mallorca/spring/boka.asp

Fredrik är en trevlig snubbe, tycker jag;)

Vänligen

P.

"Har aldrig flugit med cykel själv."

Det har jag. Ingen trevlig upplevelse. Men jag hade tur inget brutet den gången förutom cykeln då. Den var skrot efter vår flygtur 😉

Vänligen

P.

12