Quote from Guest on 11 February 2008, 20:18Jag och min pojkvän har nu bestämt oss - det blir cykelsemester i sommar - vart vet vi inte än dock. Runt omkring i södra Sverige blir det nog iallafall.
Jag vill även börja cykla till jobbet, bor i Järfälla och jobbar i Vasastan, så det blir en bit men
Jag och min pojkvän har nu bestämt oss - det blir cykelsemester i sommar - vart vet vi inte än dock. Runt omkring i södra Sverige blir det nog iallafall.
Jag vill även börja cykla till jobbet, bor i Järfälla och jobbar i Vasastan, så det blir en bit men
Quote from Johan Lindh on 11 February 2008, 20:28För cykelsemestrande med packning i cykelväskor fram och bak så är det bra med fästen på framgaffeln för loweridern (som man hänger väskorna på) och pakethållare för väskorna bak. Sen är det ju bra med stänkskärmar, stöd, plats för många vattenflaskor och
För cykelsemestrande med packning i cykelväskor fram och bak så är det bra med fästen på framgaffeln för loweridern (som man hänger väskorna på) och pakethållare för väskorna bak. Sen är det ju bra med stänkskärmar, stöd, plats för många vattenflaskor och
Quote from Funbeat user on 13 February 2008, 20:09Va roligt, precis vad jag ämnar göra till sommaren också... men har även jag problem med att jag inte satt upp vare sig mål eller rutt ännu, men det löser sig.
När jag var på cykelsemester till Bornholm, cyklande från Göteborg till Ystad och tillbaka så
Va roligt, precis vad jag ämnar göra till sommaren också... men har även jag problem med att jag inte satt upp vare sig mål eller rutt ännu, men det löser sig.
När jag var på cykelsemester till Bornholm, cyklande från Göteborg till Ystad och tillbaka så
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 01:19För bästa stabilitet ska man försöka lasta så mycket som möjligt fram. Jag har som mest kört med ca 20 kg packning, och drygt hälften var fram. Cykeln var så stabil att det kändes som om jag styrde en stor oljetanker! 😀
När jag cyklade första gången eft
För bästa stabilitet ska man försöka lasta så mycket som möjligt fram. Jag har som mest kört med ca 20 kg packning, och drygt hälften var fram. Cykeln var så stabil att det kändes som om jag styrde en stor oljetanker! 😀
När jag cyklade första gången eft
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 10:37Känner igen det Rasmus beskriver, helläskigt att cykla när man precis tagit bort tunga framväskor, det känns som man kommer att köra omkull för att man kommer att vrida styret för mycket.
Det stod nog ovan, viktigt att satsa på lowriders så att tyngden h
Känner igen det Rasmus beskriver, helläskigt att cykla när man precis tagit bort tunga framväskor, det känns som man kommer att köra omkull för att man kommer att vrida styret för mycket.
Det stod nog ovan, viktigt att satsa på lowriders så att tyngden h
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 10:40Min tur med full last var dock bara Göteborg-Hunnebostrand-Strömstad-Hunnebostrand. 28 mil totalt.
Min tur med full last var dock bara Göteborg-Hunnebostrand-Strömstad-Hunnebostrand. 28 mil totalt.
Quote from Mattias Johansson on 14 February 2008, 12:08Något jag tyckte var duktigt obehagligt var för några helger sedan när det blåste som duktigast och jag tog en runda med minior på cykelstol. 13 kg högt placerat och så kommer det plötsligt en vindby från sidan... vinglade duktigt och dagen efter köpte ja
Något jag tyckte var duktigt obehagligt var för några helger sedan när det blåste som duktigast och jag tog en runda med minior på cykelstol. 13 kg högt placerat och så kommer det plötsligt en vindby från sidan... vinglade duktigt och dagen efter köpte ja
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 14:49Jo barn där bak på cykeln - jag har faktiskt slutat cykla med Lillan, hon har passerat 15 kg och jag tycker det är superläskigt och har hänt att cykeln vält en gång. Tyvärr är kärra ngt jag inte heller gillar riktigt i trafik tycker det verkar som ngt m
Jo barn där bak på cykeln - jag har faktiskt slutat cykla med Lillan, hon har passerat 15 kg och jag tycker det är superläskigt och har hänt att cykeln vält en gång. Tyvärr är kärra ngt jag inte heller gillar riktigt i trafik tycker det verkar som ngt m
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 15:02Vi har tänkt att bara ha väskor bak, en liten väska där fram förvisso. Pojkvännen har varit ute på sånna här äventyr förr och sa attd et funkade bra att bara ha last där bak.
Vi kommer handla på vägen, ev ha med oss någon torrmat, vi ska dock ha med os
Vi har tänkt att bara ha väskor bak, en liten väska där fram förvisso. Pojkvännen har varit ute på sånna här äventyr förr och sa attd et funkade bra att bara ha last där bak.
Vi kommer handla på vägen, ev ha med oss någon torrmat, vi ska dock ha med os
Quote from Mattias Johansson on 14 February 2008, 15:05Pendlingscykling kommer jag fortfarande använda barnstol. Vagnen är för längre turer som familjecykling och distansträningspass.
Pendlingscykling kommer jag fortfarande använda barnstol. Vagnen är för längre turer som familjecykling och distansträningspass.