Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelsemester
You need to log in to create posts and topics.

Tusen tack för inlägget.

Kollade gruppen för Stockholm Malmö via Göteborg vilket är en trip som jag kunde tänka mig, men hade tänkt mig Göteborg, Södertälje, Köpenhamn, Göteborg.

Vad jag kunde se av inläggen så har jag inte en chans att hänga på detta

En kort kommentar: när vi cyklar Malmö-Göteborg-Stockholm, så kommer vi inte ha packning, det tar följebilen.

Hej,

Vi cyklade för två år sedan Linköping-Gotland-Linköping och Gotland runt så klar. I år blir det en cykeltur till min hemstad i tyskland och vi starta i Linköping. 100 km per dag varje dag är ganska mycket med tunglastad cykel. jag tycker att man kan

De låter som en lång tur det, men roligt... Hur långt blir det och på hur lång tid skall ni köra denna turen? Jag förmodar att ni skall cykla hela vägen, eller?

När jag senast var på cykelsemester från Göteborg Ystad med rundtur på Bornholm och hem ige

vi kommer cykla "lätt" den här gången. Racer cykel och bara en liten ryggsäck på ryggen. Ingen tält eller likande. Totalt räknar vi med att cyckla mellan 100 och 150 km per dygn (blir nog oftast 15 mil) och kommer cykla runt 7 dagar ner till berlin och un

Så ni skall sova på vandrarhem på vägen ner då?

yes.

Susanne Koch skrev:
> vi kommer cykla "lätt" den här gången.
> Racer cykel och bara en liten ryggsäck på ryggen.
> Ingen tält eller likande.

Det verkar som om ni har förutsättningar att få en KUL cykelsemester,
men jag tycker att ni bör strunta i rygg

Den e ju inte så stor som en ryggsäck, men att cykla långt med ryggsäck är ingen höjdare, jag skulle nästan föreslå en styrväska tillsammans med den sadelväskan.

Men det är strongt att ge sig av med så lite packning... men även det som man har i ryggsäc

Ja, hellre på styret än på ryggen MEN min erfarenhet av väska på styret är att det kan bli pyttelite vingligt (alltså inte svårt att styra men jag kommer inte på nåt bra ord) om man packar den för tungt. En sån väska, till skillnad från väskor som sitter