Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcykelskor skaver i ramen
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har en cyclo-cross som jag tränar på. Problemet är att ramen är ganska bred baktil, vid hjulnavet. Det brukar nog vara så på cyklar som har skivbroms. För det är så att mina skor stöter emot ramen därbak. Det är inte mycket men det är precis på gräns

Jag vet inte vad du har för klossar, men jag brukar justera dem så att skon precis inte slår i ramen när den är så långt vinklad inåt den kan utan att det "börjar ta emot" i pedalen, dvs klossen börjar trycka på kläppen som håller fast klossen i pedalen.

Byt vevaxel.

Ja, de finns också i olika längd.

Jag sprang på liknande sätt som du beskriver: tårna utåt. Sen fick jag inlägg till skorna, som lyfter insidan av foten. Då justerar kroppen foten så att den blir mer rak. Funkar det likadant för cykel, och är det tillrådligt att göra så? Fast man kanske m

Hej!

När jag gjorde min bikefit så fick jag ett inlägg en orange liten plastbit som är tunn på ena sidan för att sen bli lite tjockare på andra sidan (hoppas ni förstår) som ligger under framfoten. Uppe på den ligger det en hel sula för att stödja min hö

Tackar för svaren. Jobbigt är det ifl. Men det är precis som att det fungerar. Känns bara inte som att cykeln passar mina fötter :P. Likadant när jag ska svänga kraftigt så kan framhjulet ta i tårna så man får akta sig för att vrida för mycket. Kanske ka

Hej igen!

Kan vara så att du har för mycket stoppning så att det trycker på mjukdelarna och där av domningarna. ang skavet i ljumsken så kanske stoppningen är för bred framtill? Jag har provat ett gäng byxor, tar ett tag innan man hittar sin favorit.

Mv

Sadlens tverrprofil og bredde er viktig. Noen sadller er mere buet en andre. Prøv en annen.

Kan du gå ned på lengden av vevarmen, så skoen inte tar i. ??

Er sykklen for liten til deg. ??

Kan vara att det är för mycket stoppning i dom. Jag vet inte, då det är mina första cykelbyxor och jag har bara haft dom i ett par veckor. Cykeln kanske inte redigt passar mig hm.. Har för mig att det var en M, i storlek, 56 har jag för mig att det var j

12