Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcykelskor skaver i ramen
You need to log in to create posts and topics.

12

Intressanta problem när både cykel och byxorna skaver. Cykeln kanske är för liten och byxorna för stora? Cykelbyxor skall vara tajta! Använder du "rumpsalva" typ Assos Chamois Creme? Testa olika inställningar på cykeln styre/sadel. Det finns en massa teor

Hehe ja visst är det lite komiskt. Jag har inte testat någon salva och byxorna sitter bra, brukar alltid dra upp dom lite xtra för har (inte för att vara stöddig) lite grövre ben, gentemot midjan när man väljer byxor. Jag tog mig friheten för bara en stu

Sitta illa på ett sakkunning sätt... Jag är spinningledare och lär ständigt ut hur man ställer in cykeln "vetenskapligt" och ändå sitter de erfarna motionärerna lite hur som helst och kör både hårt och bekvämt!
Det är så mycket med kroppsgeometrin som in

Jeg har skostr.46, og mine sko skaver også framdekket. men det er inte noget problem, for man svinger aldrig så mykke under sykling at det tar i. Bare under start og stopp med sving i minimum rullefart.

Kompromisser finns inte på en racer. Gör en bikefit och byt ut de delar som behövs, annars är risken stor för diverse skador som knän och rygg. Mina fötter pekar också utåt och jag trodde det var så jag skulle sitta på cykeln, men jag fick problem med knä

Bikefit? Det var något nytt. Jo jag märker hur det värker i knäna då och då när man har vridit skon lite fel. För dom sitter inte helt 100 i pedalerna för att jag kan svänga lite med skon i sidled. Frågan är det med styrstamen som jag funderar på, om man

12