Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 16:08När jag började träna för VR första gången köpte jag MTB-skor (med vanliga infällda SPD) och det var jätteskönt. Jag körde med de skorna i fyra år tror jag, tills jag tog mod till mig och köpte ett par triathlon-racerskor.
Jag rekommenderar MTB-dojjor om
När jag började träna för VR första gången köpte jag MTB-skor (med vanliga infällda SPD) och det var jätteskönt. Jag körde med de skorna i fyra år tror jag, tills jag tog mod till mig och köpte ett par triathlon-racerskor.
Jag rekommenderar MTB-dojjor om
Quote from Mattias Johansson on 6 March 2008, 16:34Måste fråga efter att i år ha kört mitt första och enda spinningpass
Då jag inte hade MTB-dojjor så tog jag mina vanliga gympaskor.
Passet varade i 3 h och jag hade stora problem med att fötterna domnade vilket jag annars inte har problem med. Förmodar at
Måste fråga efter att i år ha kört mitt första och enda spinningpass
Då jag inte hade MTB-dojjor så tog jag mina vanliga gympaskor.
Passet varade i 3 h och jag hade stora problem med att fötterna domnade vilket jag annars inte har problem med. Förmodar at
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 16:41När jag körde racer med MTB-skor hade jag inte problem med domnade fötter, däremot fick jag det när jag bytte skor till racerskor/triathlonskor. Det löstes utmärkt när jag satte i specialutformade sulor. Så för min del var det viktigaste att skon passade
När jag körde racer med MTB-skor hade jag inte problem med domnade fötter, däremot fick jag det när jag bytte skor till racerskor/triathlonskor. Det löstes utmärkt när jag satte i specialutformade sulor. Så för min del var det viktigaste att skon passade
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 16:51Jag har heller aldrig haft problem med domnande fötter p.g.a. mtb-skor. Visserligen inte kört med de på racer men cyklat i många timmar utan att nåt somnat. Däremot domnade tårna i mtb-skorna innan jag skaffade en bra sadel.
Jag har heller aldrig haft problem med domnande fötter p.g.a. mtb-skor. Visserligen inte kört med de på racer men cyklat i många timmar utan att nåt somnat. Däremot domnade tårna i mtb-skorna innan jag skaffade en bra sadel.
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 17:33Finns ju varierande hårdheter i MTB-skornas sulor också. Jag har två olika par, båda Shimano.
Det ena är förmodligen fitness/spinning-inriktat och modellen heter MT30. Detta par har jag i vardagen. Cyklar till och från skolan i dem, och går sen med dem d
Finns ju varierande hårdheter i MTB-skornas sulor också. Jag har två olika par, båda Shimano.
Det ena är förmodligen fitness/spinning-inriktat och modellen heter MT30. Detta par har jag i vardagen. Cyklar till och från skolan i dem, och går sen med dem d
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 17:39Man ska cykla med cykelskor, inte gå med dem.
Racerskors sulor skall svikta men inte "vika" sig.
Man ska cykla med cykelskor, inte gå med dem.
Racerskors sulor skall svikta men inte "vika" sig.
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 17:48David, inte om du kör cyclocross...
David, inte om du kör cyclocross...
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 18:14Jag tror man springer i cycleX om man vill vara med i täten.
Jag tror man springer i cycleX om man vill vara med i täten.
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 19:43http://www.comparestoreprices.co.uk/images/sh/shimano-mt40-womens-shoes.jpg
Inköpta idag. Fick jättebra service på Sportson 🙂
Nästa köp blir nog pedaler...
http://www.comparestoreprices.co.uk/images/sh/shimano-mt40-womens-shoes.jpg
Inköpta idag. Fick jättebra service på Sportson 🙂
Nästa köp blir nog pedaler...
Quote from Funbeat user on 6 March 2008, 22:09Där har du rätt David.
Där har du rätt David.