Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelskor
You need to log in to create posts and topics.

12

När jag började träna för VR första gången köpte jag MTB-skor (med vanliga infällda SPD) och det var jätteskönt. Jag körde med de skorna i fyra år tror jag, tills jag tog mod till mig och köpte ett par triathlon-racerskor.

Jag rekommenderar MTB-dojjor om

Måste fråga efter att i år ha kört mitt första och enda spinningpass
Då jag inte hade MTB-dojjor så tog jag mina vanliga gympaskor.
Passet varade i 3 h och jag hade stora problem med att fötterna domnade vilket jag annars inte har problem med. Förmodar at

När jag körde racer med MTB-skor hade jag inte problem med domnade fötter, däremot fick jag det när jag bytte skor till racerskor/triathlonskor. Det löstes utmärkt när jag satte i specialutformade sulor. Så för min del var det viktigaste att skon passade

Jag har heller aldrig haft problem med domnande fötter p.g.a. mtb-skor. Visserligen inte kört med de på racer men cyklat i många timmar utan att nåt somnat. Däremot domnade tårna i mtb-skorna innan jag skaffade en bra sadel.

Finns ju varierande hårdheter i MTB-skornas sulor också. Jag har två olika par, båda Shimano.

Det ena är förmodligen fitness/spinning-inriktat och modellen heter MT30. Detta par har jag i vardagen. Cyklar till och från skolan i dem, och går sen med dem d

Man ska cykla med cykelskor, inte gå med dem.
Racerskors sulor skall svikta men inte "vika" sig.

David, inte om du kör cyclocross...

Jag tror man springer i cycleX om man vill vara med i täten.

http://www.comparestoreprices.co.uk/images/sh/shimano-mt40-womens-shoes.jpg

Inköpta idag. Fick jättebra service på Sportson 🙂

Nästa köp blir nog pedaler...

Där har du rätt David.

12