Quote from Guest on 5 March 2013, 12:55Igår kom min cykel, så imorgon ska det provcyklas!! 😀
Åhh.. vad jag längtar!! Men måste få hem den med....Någon här som har erfarenhet av cykelställ som man spänner fast på bakluckan?, tex thules clip-on?
Har nämligen tillgång till 2 bilar, men ingen
Igår kom min cykel, så imorgon ska det provcyklas!! 😀
Åhh.. vad jag längtar!! Men måste få hem den med....
Någon här som har erfarenhet av cykelställ som man spänner fast på bakluckan?, tex thules clip-on?
Har nämligen tillgång till 2 bilar, men ingen
Quote from Funbeat user on 5 March 2013, 13:05Jag köpte en sådan ställning på biltema som man spänner på bakluckan på bilen då jag inte heller har dragkrok eller annat.
Den har fungerat fint. Tror jag lyckats få på 3 cyklar vid ett tillfälle och det har fungerat bra.
Repor har jag inte sett några
Jag köpte en sådan ställning på biltema som man spänner på bakluckan på bilen då jag inte heller har dragkrok eller annat.
Den har fungerat fint. Tror jag lyckats få på 3 cyklar vid ett tillfälle och det har fungerat bra.
Repor har jag inte sett några
Quote from Funbeat user on 5 March 2013, 13:44okej, då vågar jag mig kanske på det en då! Den gamla bilen är det skitsamma på, den är både repig, en o annan rostfläck och bula på efter både en kollision, skadegörelse och 2 inbrott!... men den andra är sambon så rädd om, men har du inte sett någon ant
okej, då vågar jag mig kanske på det en då! Den gamla bilen är det skitsamma på, den är både repig, en o annan rostfläck och bula på efter både en kollision, skadegörelse och 2 inbrott!... men den andra är sambon så rädd om, men har du inte sett någon ant
Quote from Funbeat user on 5 March 2013, 13:45Kan du inte få in den i bilen? 🙂
Kan du inte få in den i bilen? 🙂
Quote from Funbeat user on 5 March 2013, 13:51När vi fraktat cyklar till Vätternrundan har det funkat bra att bara fälla baksätet och ta bort framhjulen så har båda cyklarna gått in i bagaget utan problem. Minns inte exakt vad vi hade för bil just då.
När vi fraktat cyklar till Vätternrundan har det funkat bra att bara fälla baksätet och ta bort framhjulen så har båda cyklarna gått in i bagaget utan problem. Minns inte exakt vad vi hade för bil just då.
Quote from Funbeat user on 5 March 2013, 13:56jo, i den stora går det utan att skruva isär den. men i den lilla kan jag direkt säga att då måste nog hjulen av.. så just imorgon har jag den stora bilen och kan få hem cykeln oavsett, men ska även åka iväg 2 veckor till familjen, då i den lilla bilen +
jo, i den stora går det utan att skruva isär den. men i den lilla kan jag direkt säga att då måste nog hjulen av.. så just imorgon har jag den stora bilen och kan få hem cykeln oavsett, men ska även åka iväg 2 veckor till familjen, då i den lilla bilen +
Quote from Funbeat user on 5 March 2013, 14:06Tycker själv att det är bättre att ha den på taket, är det blött på vägarna blir inte cykeln lika skitig som om den skulle sitta bakom bilen.. Skaffa en pall att stå på om du inte riktigt når upp
Tycker själv att det är bättre att ha den på taket, är det blött på vägarna blir inte cykeln lika skitig som om den skulle sitta bakom bilen.. Skaffa en pall att stå på om du inte riktigt når upp
Quote from Funbeat user on 5 March 2013, 14:22okej. Visst att slippa ha en helt ner grisad cykel bakom bilen är kanske mycket värt, ska köra 55mil enkel resa där i maj och vet ju hur bilen brukar se ut efter den vändan i regn och skitväder..
Märks det stor skillnad på bilen med motstånd osv när man
okej. Visst att slippa ha en helt ner grisad cykel bakom bilen är kanske mycket värt, ska köra 55mil enkel resa där i maj och vet ju hur bilen brukar se ut efter den vändan i regn och skitväder..
Märks det stor skillnad på bilen med motstånd osv när man
Quote from Funbeat user on 5 March 2013, 14:53Om du har en cykel med carbonram ska du tänka på vilket takställ du köper. Då ska du helst köpa ett sådant ställ där du plockar bort framhjulet och låser framgaffeln i takstället. Dett fick jag berättat för mig av "min" cykelhandlare.
Om du har en cykel med carbonram ska du tänka på vilket takställ du köper. Då ska du helst köpa ett sådant ställ där du plockar bort framhjulet och låser framgaffeln i takstället. Dett fick jag berättat för mig av "min" cykelhandlare.
Quote from Funbeat user on 5 March 2013, 14:56Innan jag helt lovar saker så kan jag ta en titt på bilen senare idag och se. Haft den i 10 år nu så lite repor varstans är väl standard så inget jag tänkt på och lite repor accepterar jag då bilen används. Men kan ta en titt =)
Luftmotståndet ökar nog o
Innan jag helt lovar saker så kan jag ta en titt på bilen senare idag och se. Haft den i 10 år nu så lite repor varstans är väl standard så inget jag tänkt på och lite repor accepterar jag då bilen används. Men kan ta en titt =)
Luftmotståndet ökar nog o