Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykeltröja eller cykeljacka till …
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänkte investera i en cykeltröja eller cykeljacka att använda i vår. Vill inte köpa både och eftersom jag inte vet ännu om jag kommer bli långvarig som cyklist ännu (har just börjat cykla).
I vilka temperaturer kan man börja cykla utan jacka, dvs i cy

En vindjacka kan man ha till mycket mer än att cykla i! Du har inte en som du åkt skidor i eller sprungit i som du kan använda så länge? Jag är själv en liten frysgurka så jag använder jackan rätt länge. Vindväst är också bra att kombinera med. Men bara c

Köp en vindtät cykeljacka med avtagbara ärmar
Fyll på under jackan med lager principen med värmande kläder,
så klarar du stor del av utesäsongen vad gäller överkroppen;-)

Cykeltröja o lösa ärmar är tricket.
Förenat med en vindväst.

Jag har ännu inte köpt varken cykeltröja eller jacka, känner som du att jag inte vill lägga för mycket pengar för det är annat som känns viktigare så här i början, typ hjälm och byxor 🙂 Nu kommer jag att köra med långärmad löpartröja och min löparjacka

Har cyklat hela vintern utan cykeljacka. En långärmad tröja med varierande antal/tjocklek underställ fungerar mycket bättre. För riktigt dåligt väder kan en vindväst vara bra, och lösärmar är bra för flexibiliteten.

Cykeljackor fladdrar och är alldeles f

Sara,: Jag har en cykeljacka fast den är alldeles för stor och har ju hört att det ska vara tajt 😉

Andreas: Aha det finns jackor med avtagbara ärmar? Kanske ska köra på det!
Det blir väl nästan som en tröja då när man tar av ärmarna?

Det blir en otymplig väst som inte går ner i cykeltröjans bakfickor.

Håller inte helt med Raymond, men bara nästan. 🙂

Det är ju personligt hur varm man blir, hur känslig man är för vind och drag. Jag ogillar när det blåser igenom mig, så jag har förmågan att kanske klä mig lite för mycket.

Men en vindväst och lösa ärma

Jag tror också det är rätt individuellt det där. Nu har jag ju inte alls börjat cykla ännu, men om jag ska dra paralleller från andra grejer jag utövar så har jag inga som helst problem om jag klätt mig lite, lite för varmt medan jag blir väldigt ynklig o