Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykeltröja eller cykeljacka till …
You need to log in to create posts and topics.

Temperatur är ju personligt. Har följande riktlinjer som passar just mig, men jag gillar lite svalare väder. 17-19 °C är perfekt..

3-9°C = Långa cykelbyxor, Långärmad vindtät cykeljacka + långärmad undertröja
9-13°C = Korta cykelbyxor + benvärmare + lån

Jag håller med bl a David! Lösa ärmar i kombination med en kortärmad cykeltröja är grymt bra. Detta tillsammans med korta byxor med lösa ben utgör min klädbas sommar som vinter. Är det kallt så tar jag en kort- eller långärmad underställströja, kanske vin

Robert: När du skriver "Lösa ärmar i kombination med en kortärmad cykeltröja" menar du då en jacka med lösa ärmar? 🙂 Eller kanske en kortärmad tröja med lösa ärmar?

Sanna det är separata tight sittande ärmar som man köper i par. Finns i alla prisklasser och värmer klart mer än man tror.
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/personlig-utrustning-3/armvarmare-2/index.html

Samma sak finns för ben och

När jag började cykla så verkade lösa armar och ben löljigt, nu vet jag bättre...

I en cyklists standardutrustning ingår :
korta cykelbyxor
Kortärmad cykeltröja
Armvärmare
Knä-/ benvärmare
Vindväst.
(skoöverdrag)

Dessa kan kombineras så att det passar i

Handskar bör ligga överst på din lista Nisse.

Även skor är skönt att ha Raymond 😉

-5 - +3°C= Långa Endura vindtäta brallor + knickers, långärmad vindtät cykeljacka, långärmad cykeltröja, långärmad undertröja.
3-9°C = Långa cykelbyxor + kortbrallor, långärmad vindtät cykeljacka, kortärmad cykeltröja, långärmad undertröja.
9-13°C = Korta

Bra komplettering David! Tack!

Det är Skånevarianten, med sidregn som är ett vanligt inslag på passen.