Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcykeltrainer
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag funderar på att köpa en cykeltrainer och vore tacksam för tips och erfarenheter om detta, såsom kvalitée´, prisvärdhet saker att tänka på innan köpet m.m

Jag köpte Taxc (eller Tacx eller hur sjutton det stavas) billigaste begagnad. Den funkar fint och låter inte så jättemycket tycker jag. Går att ställa in motståndet. Visst kunde det vara kul med en massa andra finesser men det är nog omöjligt att göra tra

Va kul att du är nöjd Niklas! Den stod bara å samlade damm hos mig :D.

Har liknande funderingar och hakar på med funderingen om vätska eller magnetmotstånd har någon viktig betydelse förutom ljudnivån (som jag har förstått är den "stora" skillnaden). En matta under trainern och ett svettskydd verkar också praktiskt!? Har båd

Hej!

Cyklade alldeles för mycket trainer i vintras, vad jag saknade på min urgamla (modellår -96 tror jag) Tacx var bra möjligheter att ställa in samma motstånd alla gånger jag cyklade på trainern. Anledningen till att jag tycker det skulle vara bra, är

Hur är det med trainer i lägenheten egentligen? Funkar det? Bor på tredje våningen dessutom.

Hej Krister.

Om jag skulle välja en trainer så blir det en Tacx 1680 Flow. Det är den trainern som är den prisvärdaste, tror jag, och med de funktioner jag skulle vilja ha.

Om ekonomin tillåter så finns det betydligt mer avancerade, men dom kostar betyd

Ciclotraining polytechnica 80 är den klart bästa trainern men de är svåra att få fatt i.
Det var Basso Simionata i Hammarby som tog in dom för tjugo år sedan.

Bestiger berg gör man på plats.

Sant. Jag har lite sådant planerat också, men under vintern kan det vara smidigt att göra det inomhus =)

12