Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelväskor?!
You need to log in to create posts and topics.

Jag och min sambo ska iväg till gotland om drygt en månad och cykla och behöver nu cykelväskor! Några tips på bra som inte är alltför dyra. Även regnskydd till väskorna, om det inte redan finns på?! Vi är två, på varsin cykel (SÅKLART) med packning för ca

Varför inte satsa på en cykelvagn? (sätts fast i sadelstolpen)
Skoskydd (eller skoöverdag) finns, jag har själv ett par! 😉
Kostar mellan 100-300 spänn och finns mot väta, kyla och gud vet vad!

edit: tänkte mer på cykelkärra än barnvagn, av typen
BILD:ht

Jag tycker inte man ska ha cykelvagn. Det blir mycket tyngre att dra.
I och för sig blir det ju mycket enklare med packningen.

Bra väskor gör Ortlieb & Vaude bla. Jag har Karrimor men jag tror inte de finns längre., om jag skulle köpa nya blev det nog Or

Jag har Biltemas väskor, och de funkar bra. Men så sätter jag fast dem lite bättre än de i grunden är gjorda för. De är gjorda i rejält tåligt syntettyg och rymmer en hel del. Kom bara ihåg att lasta minst lika mycket fram som bak, annars blir cykeln inte

Jag har precis en sådan cykelkärra som Per visar en bild på, och den rekommenderas inte om det inte är så att man ska cykla sakta (max 15 km/h) och inte ska köra där det är lite ojämnt. Det är nämligen dålig stabilitet i den och tenderar ofta att börja vi

Se upp med för stora väskor, man fyller dem... Jag hade en 50 liters rygga när jag gick i fjällen, bytte till en 30 lit, fick inte plats med en massa prylar, har aldrig saknat något! Samma sak gäller naturligtvis för cykel, tänk på att på Gotland är ni al

Biltema har en hel del cykleprylar, inklusive skoöverdrag (som ni inte behöver för en sån tur) och väskor, kvaliten är ojämn men för ett par veckor på Gotland fungerar de bra tycker jag. Som sagts tidiagre är man ju aldrig specellt långt från en affär ell

Biltemas skoöverdrag är inte helt vattentäta. De är av neopren och värmer jättebra och så länge det inte regnar konstant håller man sig torr om fossingarna.

Finns även helt vattentäta tunnare skoöverdrag.

Jag tycker fortfarande att man inte behöver skoöverdrag för en cykelsemeter på Gotland. Regnar det blir man antingen blöt eller struntar i att cykla just då (och så sparar man både plats i packningen och vikt genom att inte ha nånting med sig som man trol

Sant. Håller med.