Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelväskor?!
You need to log in to create posts and topics.

Dessutom har man säkerligen något varmare skor på en cykelsemester än vad man har runt sjön

Jag blir ändå blöt om fötterna av svett!

Hej Marie
Jag hade en underbar cykelsemester på Gotland förra året.
Jag köpte mina väskor här:
http://www.friluftsvaror.se/varor/vaskor.htm

(Cykelväska Standard
Mycket praktisk cykelväska. Monteras enkelt på pakethållaren. Många stora och små fickor.

Tack för tipset!! Såg kanon ut! Kan man ta bort överdelen och liksom ha som "ryggsäck" ?

Tittade på den för 299 kr på biltema. Vad tros om den?

Jag tycker en kombination med lågt monterade framväskor och dubbla bakväskor är att föredra. Cykeln blir väldigt ostyrig med all vikt bak både vid cykling och parkering.
Fast det är klart frampakethållare och extra väskor kostar ju och många cyklister ver

Jag och min pojkvän kommer bara ha väskor bak, sååå mycket packning ska vi inte ha med oss.

Hans föräldrar har cyklat i tyskland och massa många mil och säger att det funkar bra med bara packning bak...för det var min första fråga...

Har man väldigt lite packning går det nog fint, men jag skulle hellre välja att lasta ALLT fram hellre än att ha allt bak... Testade med packning enbart bak en gång, och det var inte roligt! Framhjulet lyfte när jag tog i uppför!!!

Jag hade inga problem med bara väskor där bak. Jag hade dock en liten väska på styret för karta och annat värdefullt.

Jag vill även tipsa om att det finns en helt ok cykelaffär precis innan färjan till Fårö. Jag stannade till där och fick cykel spolad, o

"Jag hade inga problem med bara väskor där bak. Jag hade dock en liten väska på styret för karta och annat värdefullt."

Det beror säkert på hur mycket packning man har. Som Rasmus säger så är det klokt att ju tyngre packning man har, ju viktigare är det

Jag har gjort misstaget att packa min styrstångsväska för tung. Det gjorde jag bara en gång för det blev lite väl svårt att styra och parera.