Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykla över Hallandsåsen?
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte nog mig cykla Göteborg - Helsingborg i nästa vecka, och bävar mest för Hallandsåsen. Man får ju fanken nästan gå ut och putta upp bilen när man kör över! Någon som cyklat där, överlevde ni och om ja på det, hur hemskt var det? 🙂

Det är ingen fara utan det stora flertalet överlever.

Inga problem, växla ner och ta det lugnt så går det fint 🙂

Klart du måste putta på en bil som väger 200 gånger mer än cykeln. Bara trampa på och vinka åt bilarna när du kör om!

Har du lite extra tid kan du cykla från Båstad ut mot Torekov och in igen till Veijbystrand. Väldigt fin väg och inte så massiva backar, cyklade där för många år sen med en lånad kass 3-växlad och det var inga problem alls.

Trafiken mellan Båstad o Torekov är minst sagt intensiv.

Passa på att cykla flera gånger över åsen. Den är värd det. Från norrsidan rekommenderas särskilt Postridarens väg och Truedsfällan. 🙂

Italienska vägen (från Båstad mot Boarp) skulle jag inte rekommendera någon att cykla uppför vid sommartrafik. Precis som David säger är det väldigt intensiv trafik så här års och cyklar du uppför finns det väl ingen som vingelmån... Det känns till och me

Det är inget problem. Många av oss tränar där (under lugnare trafiktider), det är en sak, men för 2 år sedan cyklade jag över tillsammans med min fru, som inte cyklar så mycket, och hon klarade den fram och tillbaka. Lite synd att ta det som en transports

Oh, tack för alla svar, nu känner jag mig mycket peppad! 🙂 Er kan man lita på, till skillnad från alla andra IRL som säger att jag är en idiot som ens överväger det. Hmmm...

Jag har bara tittat på karta på hitta.se, hade tänkt cykla vägen Laholm - Öst