Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykla i Stockkholm....
You need to log in to create posts and topics.

Om man har en stund över så finns det ett par artiklar i Svenskan från i morse som förlänger livet. Eller iaf kommentarerna och blogglänkarna...

Artiklarna: Inför Cykelkort - http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3352005.svd
Underbara åsikter att höj

Med tanke på hälsningstråden så verkar det vara ett krig i Tjabostan.

Så många bokstäver och så lite innehåll. Men det verkar vara ett hett ämne i Tjockhult av kommentarerna att döma.

Helt otroligt vilka aggressiva kommentarer som förekommer. Vad är det med folk egentligen?

De är frustrerade över att sitta i bilkö.

Jag känner igen tonen från diskussioner med mina arbetskamrater som mer eller mindre lever i sina bilar - de hatar cyklister. Även när jag lägger fram argument som att en ensam förare i en 2-tons stadsjeep med 3 km till jobbet inte alldeles självklart har

Då tillhör du inte dom som vinkar vänligt med handen och flinar upp dig vid närkontakt?

Knappast! Och det intressanta i sammanhanget är att de bilister som "kör på" ett 1-kilos bygellås har vett att förstå att de nog inte ska börja bråka med cyklisten ifråga. De inser nog att har de kört så nära så sitter lappen löst.

Spännade form av inbördeskrig. Är det t o m så de börjar?

Falling Down?