Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 10:09Bruse: Bilisten fick en bot för att han öppnade dörren. Självklart ska cyklisten också ha en om han sparkar en buckla på bilen efteråt. Vad är det konstiga i det?
Bruse: Bilisten fick en bot för att han öppnade dörren. Självklart ska cyklisten också ha en om han sparkar en buckla på bilen efteråt. Vad är det konstiga i det?
Quote from Jonny Persson on 20 August 2009, 10:19Jag cyklar, springer, går och kör bil i Stockholm. De som beter sig allra värst i trafiken är utan tvekan cyklisterna. Många verkar helt sakna kunskap om trafikregler och ibland är det mer tur än skicklighet som gör att man inte kör på någon. Eller blir p
Jag cyklar, springer, går och kör bil i Stockholm. De som beter sig allra värst i trafiken är utan tvekan cyklisterna. Många verkar helt sakna kunskap om trafikregler och ibland är det mer tur än skicklighet som gör att man inte kör på någon. Eller blir p
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 10:20Jag gillar formuleringen "En bilist öppnade sin bildörr inte ont anande om att en cyklist kom farande."
Jag gillar formuleringen "En bilist öppnade sin bildörr inte ont anande om att en cyklist kom farande."
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 10:27Jo, formuleringen i artikeln är inte direkt väl formulerad. Men har inte varje fordon också ett ansvar att anpassa hastighet och avstånd så att man kan undvika olyckor? Som cyklist vet man att bilister inte "ser" en cyklist, eller missbedömer vår hastighe
Jo, formuleringen i artikeln är inte direkt väl formulerad. Men har inte varje fordon också ett ansvar att anpassa hastighet och avstånd så att man kan undvika olyckor? Som cyklist vet man att bilister inte "ser" en cyklist, eller missbedömer vår hastighe
Quote from Rasmus Olsson on 20 August 2009, 10:35Marcus, där är det största problemet. Många idag har inte körkort och saknar därmed grundläggande elementära trafikkunskaper.
Många tror att man sak cykla som man går, till vänster och att det är at4t gå/cykla mot rött.
Information är svårt, vissa når m
Marcus, där är det största problemet. Många idag har inte körkort och saknar därmed grundläggande elementära trafikkunskaper.
Många tror att man sak cykla som man går, till vänster och att det är at4t gå/cykla mot rött.
Information är svårt, vissa når m
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 10:53Christer - tack för länken
kan bli kul att se vad rapporten får för effekt.....(troligen ingen men man kan ju alltid hoppas....)
Christer - tack för länken
kan bli kul att se vad rapporten får för effekt.....(troligen ingen men man kan ju alltid hoppas....)
Quote from ellen olsson on 20 August 2009, 11:15> Många idag har inte körkort och saknar därmed grundläggande elementära trafikkunskaper.
Jag tror nog att en väldigt stor majoritet av bilisterna har körkort. Många av dem saknar ändå grundläggande elementära trafikkunskaper.
> Många idag har inte körkort och saknar därmed grundläggande elementära trafikkunskaper.
Jag tror nog att en väldigt stor majoritet av bilisterna har körkort. Många av dem saknar ändå grundläggande elementära trafikkunskaper.
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 12:28Ang att alltid hålla avstånd till bilar och bildörrar är det inte alltid så lätt som Andrew säger, i vart fall inte i Stockholm och andra större städer.
Där väljer man ofta att lägga cykelbanan mellan bil-filen och parkeringsytan för bilarna på sidan av
Ang att alltid hålla avstånd till bilar och bildörrar är det inte alltid så lätt som Andrew säger, i vart fall inte i Stockholm och andra större städer.
Där väljer man ofta att lägga cykelbanan mellan bil-filen och parkeringsytan för bilarna på sidan av
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 14:59Därför att vägen bästa platsen att cykla.
Då går det att hålla ut för bildörrar och virriga gångtrafikanter och annat löst folk.
Därför att vägen bästa platsen att cykla.
Då går det att hålla ut för bildörrar och virriga gångtrafikanter och annat löst folk.
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 18:47Jag tror att vi gör oss själva en tjänst om vi slutar prata om "cyklisterna" och "bilisterna" som grupp. Jag vet att de flesta bilister sköter sig och jag vet att många cyklister också gör det.
Det finns skitstövlar på båda sidorna, artikeln jag länkade
Jag tror att vi gör oss själva en tjänst om vi slutar prata om "cyklisterna" och "bilisterna" som grupp. Jag vet att de flesta bilister sköter sig och jag vet att många cyklister också gör det.
Det finns skitstövlar på båda sidorna, artikeln jag länkade