Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 19:20Eftersom rättväsendet inte anser att de ska lagföra mottrafikanter för vårdslöshet om ingen ligger hos Fonus eller IVA så blir det andra lösningar.
XX blev prejad vid två tillfällen i Lund under vintern av samma bilist innan XX blev nedkörd av densamma.
Eftersom rättväsendet inte anser att de ska lagföra mottrafikanter för vårdslöshet om ingen ligger hos Fonus eller IVA så blir det andra lösningar.
XX blev prejad vid två tillfällen i Lund under vintern av samma bilist innan XX blev nedkörd av densamma.
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 19:57Life is not always fare, men det rättfärdigar inte att man själv beter sig illa. Beter man sig illa blir det mer osämja i trafiken.
Life is not always fare, men det rättfärdigar inte att man själv beter sig illa. Beter man sig illa blir det mer osämja i trafiken.
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 20:03Nödvärn har inget med att bete sig illa att göra. Det är helt ok.
Nödvärn har inget med att bete sig illa att göra. Det är helt ok.
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 20:32Jag tycker att det är väldigt många cyklister som cyklar väldigt osäkert i Sthlmsområdet. Jag har själv varit riktigt usel på det från början, men har bättrat på mig med tiden. Är väl ingen ängel i alla lägen ännu dock. När det gäller bilisterna så har ja
Jag tycker att det är väldigt många cyklister som cyklar väldigt osäkert i Sthlmsområdet. Jag har själv varit riktigt usel på det från början, men har bättrat på mig med tiden. Är väl ingen ängel i alla lägen ännu dock. När det gäller bilisterna så har ja
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 20:34Marcus:
När jag gick i mellanstadiet (för väldigt länge sedan) fick alla lära sig hur man cyklar på ett regelmässigt sätt. Det kom en polis till skolan, kontrollerade cyklarna (satte på klistermärk
Marcus:
När jag gick i mellanstadiet (för väldigt länge sedan) fick alla lära sig hur man cyklar på ett regelmässigt sätt. Det kom en polis till skolan, kontrollerade cyklarna (satte på klistermärk
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 20:3899% av min träning sker på landsvägar och där finns det åtskilliga som ska om fastän möte, skymda kurvor, backkrön eller något annat som innebär att några decimeter är helt ok i avstånd för mottrafikanterna men inte för mig.
99% av min träning sker på landsvägar och där finns det åtskilliga som ska om fastän möte, skymda kurvor, backkrön eller något annat som innebär att några decimeter är helt ok i avstånd för mottrafikanterna men inte för mig.
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 20:42David- Jo, det är bra mycket farligare på landsvägar då bilar kör i mycket högre hastigheter än 30-50 km/h som i Sthlm stad. På landsvägen så måste de ju hålla ut om man ska vara säker. Både med tanke på vingelmån och med tanke på suget som blir efter pas
David- Jo, det är bra mycket farligare på landsvägar då bilar kör i mycket högre hastigheter än 30-50 km/h som i Sthlm stad. På landsvägen så måste de ju hålla ut om man ska vara säker. Både med tanke på vingelmån och med tanke på suget som blir efter pas
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 21:37Linus har en poäng i att man inte ska kategorisera cyklister och bilister i varsitt kollektiv. Faktum är att de flesta cyklister jag känner (inklusive mig själv) också är bilister i storstan.
Som bilförare är just sådana som jag nog nästan tvärtom alltf
Linus har en poäng i att man inte ska kategorisera cyklister och bilister i varsitt kollektiv. Faktum är att de flesta cyklister jag känner (inklusive mig själv) också är bilister i storstan.
Som bilförare är just sådana som jag nog nästan tvärtom alltf
Quote from Mikaela Lexén on 20 August 2009, 22:10Det finns väl ingen motsvarighet till Televinkens trafikskola under senare år, eller?
Det finns väl ingen motsvarighet till Televinkens trafikskola under senare år, eller?
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 22:22håller med Calle om att samhället inte är byggt för cyklister. Samhället är byggt för bilar först och främst, gångtrafikanter sedan och sist cyklister. Jag är övertygad om att en smartare rrafikplanering då alla tre trafikanttyper lades in i planeringen p
håller med Calle om att samhället inte är byggt för cyklister. Samhället är byggt för bilar först och främst, gångtrafikanter sedan och sist cyklister. Jag är övertygad om att en smartare rrafikplanering då alla tre trafikanttyper lades in i planeringen p