Quote from Guest on 18 October 2009, 23:24Har fått en ny träningskompis i form av en hund som gärna springer länge och väl och vi har varit ute på några löprundor. Skulle vilja ta med honom på några cykelrundor också så han får släppa loss ordentligt.
Tar gärna emot tips på hur man hanterar en c
Har fått en ny träningskompis i form av en hund som gärna springer länge och väl och vi har varit ute på några löprundor. Skulle vilja ta med honom på några cykelrundor också så han får släppa loss ordentligt.
Tar gärna emot tips på hur man hanterar en c
Quote from Mikaela Lexén on 18 October 2009, 23:34Inga bra tips där Perre, blev bara förvånad... Har du skaffat hund?
Inga bra tips där Perre, blev bara förvånad... Har du skaffat hund?
Quote from Fredrik Närenfors on 19 October 2009, 00:07Skaffat träningskompis.
Det är min flickvän som är den stolte ägaren.
Skaffat träningskompis.
Det är min flickvän som är den stolte ägaren.
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 07:11Skaffa en cykelspringer. Fäst hunden i en sele på höger sida om cykeln (bort från trafiken). Bättre än att ha den lös. Tänk på att vänja in hunden långsamt om den inte är van att springa på asfalt.
Skaffa en cykelspringer. Fäst hunden i en sele på höger sida om cykeln (bort från trafiken). Bättre än att ha den lös. Tänk på att vänja in hunden långsamt om den inte är van att springa på asfalt.
Quote from Fredrik Närenfors on 19 October 2009, 18:30Jo jag har funderat på en springer. Men jag kommer att befinna mig i trafiken så lite som möjligt och då kan jag också hålla i kopplet, hade jag tänkt mig.
Sen gäller det att hitta stigar där jag inte behöver hålla jycken kopplad
Jo jag har funderat på en springer. Men jag kommer att befinna mig i trafiken så lite som möjligt och då kan jag också hålla i kopplet, hade jag tänkt mig.
Sen gäller det att hitta stigar där jag inte behöver hålla jycken kopplad
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 18:47Sticker den inte på vilt Per?
Sticker den inte på vilt Per?
Quote from Fredrik Närenfors on 19 October 2009, 19:07Nej inte en chans. Den vill gärna men lyssnar stenhårt på kommandon som ligg, stopp och här.
Lite imponerande när jag kommenderar ligg. På max två mikrosekunder ligger han blickstilla i flera minuter även om jag går därifrån. Oavsett vilt eller oljud. Jy
Nej inte en chans. Den vill gärna men lyssnar stenhårt på kommandon som ligg, stopp och här.
Lite imponerande när jag kommenderar ligg. På max två mikrosekunder ligger han blickstilla i flera minuter även om jag går därifrån. Oavsett vilt eller oljud. Jy
Quote from Funbeat user on 19 October 2009, 19:15Låter bra då. Min jycke sticker som ett skott så hon får vara kopplad så det funkar inte i skogen.
En utmaning för henne Per, kan man lära gamla .... 😉
Låter bra då. Min jycke sticker som ett skott så hon får vara kopplad så det funkar inte i skogen.
En utmaning för henne Per, kan man lära gamla .... 😉
Quote from Fredrik Närenfors on 19 October 2009, 20:15Om det nu hade varit jag som var dressyrexpert. Men jag kan fråga Anne-Marie, hon kan det där.
Om det nu hade varit jag som var dressyrexpert. Men jag kan fråga Anne-Marie, hon kan det där.
Quote from Berit Bengtson on 19 October 2009, 20:22Mellan Gladökvarn och F18 finns det en del grusvägar.
(Har inte vi cyklat där tillsammans?)
Mellan Gladökvarn och F18 finns det en del grusvägar.
(Har inte vi cyklat där tillsammans?)